Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

330
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

524
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تحلیل عوامل موثر در پیاده سازی بانکداری جامع در نظام بانکی بر اساس نقشه شناختی فازی

صفحات

 صفحه شروع 653 | صفحه پایان 694

چکیده

 این پژوهش با هدف شناخت عوامل موثر در پیاده سازی بانکداری جامع صورت گرفته است. بدین منظور, پنجاه عامل از طریق مطالعه ادبیات موضوع و مصاحبه با خبرگان و مدیران صنعت بانکداری که در پیاده سازی بانکداری جامع دارای تجربه بوده اند, شناسایی شد. این عوامل در شش دسته کلی مشتری, زیرساختی, فرایند, ساختار و استراتژی, نیروی انسانی و قوانین و مقررات قرار گرفتند. سپس به منظور شناسایی شاخص های محوری مدل از ترسیم نقشه شناختی فازی استفاده شد. نتایج نشان داد که ارایه محصولات متناسب با نیاز مشتریان دارای محوریت بیشتری نسبت به سایر عوامل است. همچنین داشتن دیدگاه بلندمدت درجهت رفع نیاز مشتریان در رتبه دوم اهمیت قرار می گیرد. این شاخص بیشترین اثرگذاری را در سایر متغیرها دارد. شاخص ارایه محصولات متناسب با نیاز مشتری بیشترین تاثیرات را از سایر متغیرها دریافت می کند. در این تحقیق, از رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری برای طراحی مدل استفاده شد. نتایج نشان داد که عوامل زیرساختی به عنوان سطح مبنا و پایه ای تاثیر اساسی در سایر عوامل دارند. به علاوه عوامل انطباق با قوانین و مقررات, نیروی انسانی, و ساختاری در سطح دوم, عوامل فرایندی در سطح سوم, و عوامل مرتبط با مشتری در سطح آخر قرار دارد. به علاوه تحلیل میک مک نشان داد که عوامل زیرساختی جزو متغیرهای مستقل قرار می گیرند و در سایر متغیرها اثرگذار هستند, ولی خود وابستگی کمی به سیستم دارند. عوامل مربوط به مشتری و اصلاح و بهبود فرایند جزو طبقه متغیرهای وابسته قرار می گیرند. این متغیرها دارای نفوذ کم ولی وابستگی زیاد به سایر متغیرها هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجف، مرتضی، بولو، قاسم، باباجانی، جعفر، و قربانی زاده، وجه اله. (1398). شناسایی و تحلیل عوامل موثر در پیاده سازی بانکداری جامع در نظام بانکی بر اساس نقشه شناختی فازی. پژوهش های پولی بانکی، 12(42 )، 653-694. SID. https://sid.ir/paper/363299/fa

    Vancouver: کپی

    نجف مرتضی، بولو قاسم، باباجانی جعفر، قربانی زاده وجه اله. شناسایی و تحلیل عوامل موثر در پیاده سازی بانکداری جامع در نظام بانکی بر اساس نقشه شناختی فازی. پژوهش های پولی بانکی[Internet]. 1398؛12(42 ):653-694. Available from: https://sid.ir/paper/363299/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی نجف، قاسم بولو، جعفر باباجانی، و وجه اله قربانی زاده، “شناسایی و تحلیل عوامل موثر در پیاده سازی بانکداری جامع در نظام بانکی بر اساس نقشه شناختی فازی،” پژوهش های پولی بانکی، vol. 12، no. 42 ، pp. 653–694، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363299/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا