مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,969
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر مزیت رقابتی مقصدهای گردشگری در ایران (مورد مطالعه: منطقه چابهار)

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 67

چکیده

 موضوع رقابت از زمانی آغاز شد که آدام اسمیت کتاب معروف خود را تحت عنوان ثروت ملل منتشر نمود. تا اواخر سال 1980 چارچوب نظری برای تحلیل, حفظ و بهبود رقابت یک کشور یا صنعت وجود نداشت و بنابراین با استفاده از معیارهای مختلف, از رقابت تحلیل ‏هایی اقتصادی می شد. پورتر (1980), گیلبرت (1984) و پون (1993), هر یک استرات‍ژی هایی را در ارتباط با رقابت مقصد گردشگری ارائه داده اند اما مدل کراچ و ریچی جامع تر از سایر مدل هاست. هدف مقاله حاضر بررسی و الویت بندی عوامل موثر بر مزیت رقابتی منطقه چابهار در زمینه گردشگری, با استفاده از مدل کراچ و ریچی بوده و تمرکز اصلی بر گردشگری داخلی می باشد. پژوهش به صورت پیمایشی و با ابزار پرسشنامه در بین خبرگان و متخصصین حوزه گردشگری در بازه زمانی 1388-1389 انجام گرفته است. نتایج حاکی از آن است که از میان 5 شاخص در مدل مذکور, به ترتیب برنامه ریزی, خط مشی مقصد, مدیریت مقصد, جاذبه های محوری, منابع پشتیبان و عوامل تقویت کننده از الویت برخوردارند. همچنین منطقه چابهار در زمینه عواملی همچون آب و هوا, چشم اندازهای زیبا, امنیت و غیره در شرایط مطلوب و در زمینه عواملی نظیر مدیریت بازدیدکنندگان, مدیریت بحران, مراکز تفریحی, بازاریابی و غیره در وضعیت نامطلوبی به سر می برد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرزین، محمدرضا، و نادعلی پور، زهرا. (1389). عوامل موثر بر مزیت رقابتی مقصدهای گردشگری در ایران (مورد مطالعه: منطقه چابهار). مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، -(14)، 41-67. SID. https://sid.ir/paper/363400/fa

    Vancouver: کپی

    فرزین محمدرضا، نادعلی پور زهرا. عوامل موثر بر مزیت رقابتی مقصدهای گردشگری در ایران (مورد مطالعه: منطقه چابهار). مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1389؛-(14):41-67. Available from: https://sid.ir/paper/363400/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا فرزین، و زهرا نادعلی پور، “عوامل موثر بر مزیت رقابتی مقصدهای گردشگری در ایران (مورد مطالعه: منطقه چابهار)،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. -، no. 14، pp. 41–67، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363400/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button