مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت مدیریت مقصد گردشگری از دیدگاه مزیت رقابتی، مطالعه موردی: منطقه چابهار

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 امروزه مدیریت در تمامی عرصه ها و فعالیت های اقتصادی و اجتماعی, لازم و ضروری بوده و عنصری اجتناب ناپذیر در پیشبرد امور است. مدیریت مقصد, به عنوان یکی از مهم ترین عناصر در عرصه فعالیت های گردشگری, ایفا کننده نقشی اساسی در دستیابی به توسعه و کسب اهداف در صنعت گردشگری است. این عنصر, به عنوان عاملی تعیین کننده در میزان رقابت پذیری مقصدهای گردشگری, برای حفظ و پایداری منابع مختلف اجتماعی- فرهنگی, زیست محیطی و اقتصادی مقصد, عهده دار وظایف مهمی است.هدف از تحقیق حاضر, بررسی کیفیت مدیریت مقصد به عنوان عاملی برای کسب مزیت رقابتی, در منطقه چابهار است. این پژوهش, به صورت پیمایشی و با ابزار پرسشنامه در بازه زمانی 1389-1388 انجام یافته است. با استفاده از روش های آماری, متغیرهای مربوط به مدیریت مقصد همچون بازاریابی, مدیریت بازدیدکننده, تحقیق و مطالعه, قیمت گذاری, کاربرد فناوری, همکاری بخش خصوصی و دولتی, مدیریت بحران و غیره, از دو جنبه اولویت و کیفیت, در منطقه مورد بررسی قرار گرفت. این مولفه ها با توجه به مدل رقابت مقصد که توسط کراچ و ریچی (1999) ارائه شده, استخراج گردید. نتایج حاکی از آن است که از نقطه نظر اولویت, مولفه «توسعه, بازاریابی و معرفی محصولات مقصد» از اولویت نخست و مولفه «برگزاری کارگاه ها و سمینارهای تخصصی در زمینه گردشگری» از رتبه نهایی برخوردار است. همچنین از نقطه نظر کیفیت, وضعیت تمامی این مولفه ها در منطقه چابهار, نامطلوب ارزیابی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادعلی پور، زهرا. (1392). ارزیابی کیفیت مدیریت مقصد گردشگری از دیدگاه مزیت رقابتی, مطالعه موردی: منطقه چابهار. گردشگری، 1(1)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/482314/fa

    Vancouver: کپی

    نادعلی پور زهرا. ارزیابی کیفیت مدیریت مقصد گردشگری از دیدگاه مزیت رقابتی, مطالعه موردی: منطقه چابهار. گردشگری[Internet]. 1392؛1(1):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/482314/fa

    IEEE: کپی

    زهرا نادعلی پور، “ارزیابی کیفیت مدیریت مقصد گردشگری از دیدگاه مزیت رقابتی, مطالعه موردی: منطقه چابهار،” گردشگری، vol. 1، no. 1، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/482314/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button