مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

362
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

470
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی پرسشنامه نگرش ماماهای ایرانی در مورد درس نامه های مامایی

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 40

چکیده

 پیش زمینه و هدف منابع درسی دانشجویان, نقش مهمی در شکل گیری هویت حرفه ای آن ها دارد. بررسی نگرش افراد مرتبط با یک حرفه, لازمه ایجاد بهینه سازی در آموزش و بهبود در عملکرد افراد مشغول خدمت در آن می باشد. تعیین نگرش مدرسین مامایی در راستای بهره مندی بیشتر از منابع مختص مامایی در امر آموزش مامایی اهمیت فراوانی دارد, لذا هدف این پژوهش طراحی و بررسی پایایی و روایی پرسشنامه نگرش ماماها نسبت به درس نامه های مامایی است. مواد و روش کار مطالعه حاضر, یک مطالعه تحلیلی است. جهت تعیین روایی محتوا از روش جدول لاوشی استفاده گردید. پذیرش عبارات بر مبنای کسب نمره حداقل 62/0 برای نسبت روایی محتوایی و 79/0 برای شاخص روایی محتوایی انجام شد. برای بررسی پایایی, پرسشنامه توسط 30 نفر از اساتید مامایی تکمیل و سپس پایایی به روش آلفای کرونباخ و معیار پذیرش 75/0 محاسبه گردید. محاسبات با نرم افزار SPSS نسخه 17 انجام شد. . یافته ها بر اساس مصاحبه ها 17 عبارت تعیین گردید. سه عبارت به دلیل اینکه نسبت روایی محتوایی کم تر از 62/0 بود حذف شدند. متوسط مقدار نسبت روایی محتوایی برای عبارات باقیمانده, 83/0 بود. ضریب آلفای کرونباخ 89/0 به دست آمد. بحث و نتیجه گیری پرسشنامه نگرش ماماها در مورد درس نامه های مامایی, ابزاری پایا و روا است و می تواند نگرش گروه های مختلف مامایی ازجمله مدرسین, دانشجویان و دانش آموختگان مامایی را نسبت به درس نامه های مامایی بسنجد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    واثق رحیم پرور، سیده فاطمه، خراقانی، خدیجه، مدرس، مریم، و کاظم نژاد، انوشیروان. (1398). طراحی پرسشنامه نگرش ماماهای ایرانی در مورد درس نامه های مامایی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 17(1 (پی در پی 114) )، 32-40. SID. https://sid.ir/paper/365232/fa

    Vancouver: کپی

    واثق رحیم پرور سیده فاطمه، خراقانی خدیجه، مدرس مریم، کاظم نژاد انوشیروان. طراحی پرسشنامه نگرش ماماهای ایرانی در مورد درس نامه های مامایی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1398؛17(1 (پی در پی 114) ):32-40. Available from: https://sid.ir/paper/365232/fa

    IEEE: کپی

    سیده فاطمه واثق رحیم پرور، خدیجه خراقانی، مریم مدرس، و انوشیروان کاظم نژاد، “طراحی پرسشنامه نگرش ماماهای ایرانی در مورد درس نامه های مامایی،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 17، no. 1 (پی در پی 114) ، pp. 32–40، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365232/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button