مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

457
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی چارچوب ادراک قیمتی مصرف کنندگان ایرانی با سایر کشورها

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 151

چکیده

 مشتریان بر اساسی ادراک خود از قیمت, ویژگی­ های محصول و سایر عناصر آمیختة بازاریابی تصمیم می­ گیرند. بنابراین نکتة مهم برای تصمیم­ گیران بازاریابی ادراک مصرف­ کنندگان از قیمت است و نه قیمت واقعی آن­ ها. ادراک قیمتی مصرف­ کنندگان تحت­ تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. از جمله عواملی که در شکل­ گیری ادراک قیمتی موثر است, عوامل فرهنگی می­ باشد. در این پژوهش در صدد تبیین فرایند ادراک قیمتی و بررسی متغیرهای اثرگذار بر ادراک قیمت در مشتریان ایرانی هستیم و سپس به مقایسة ادراک قیمتی مصرف­ کنندگان ایرانی با سایر کشورها پرداخته خواهد شد. پژوهش حاضر از نظر هدف در گروه تحقیقات توسعه­ ای قرار می­ گیرد. از نظر ماهیت داده­ ها و سبک تحلیل در گروه تحقیقات کیفی و با مرور سیستماتیک و مصاحبه­ های عمیق با مشارکت­ کنندگان داده­ ها جمع­ آوری می­ شود. از منظر روش انجام پژوهش, تحلیلی-توصیفی است و داده­ های پژوهش با روش تحلیل محتوی, تحلیل می­ شوند. برای تحلیل داده­ ها از نرم­ افزار مکس­ کیودا استفاده می­ گردد. در این پژوهش درمرحلة اول با مطالعة سیستماتیک به بررسی عوامل ادراک قیمتی در پیشینة نظری و تجربی در سایر کشورها می­ پردازیم و در مرحلة دوم مصاحبه­ های انجام شده در ایران از طریق روش تحلیل محتوی تحلیل می­ شوند و سپس نتایج مقایسه می­ شوند در این پژوهش بعد از روش فراترکیب و انجام مصاحبه از مشارکت­ کنندگان ایرانی و تحلیل محتوی مصاحبه­ ها به چارچوبی دست یافتیم که از 6 عامل اقتصادی, اجتماعی, موقعیتی, خدمات؛ عوامل بازاریابی و ویژگی خریدار تشکیل شده است. در نهایت از مجموع 14 تم یا مضمون شناسایی شده, 12 مضمون مربوط به مفاهیم موجود در پیشینه­ پژوهش بوده و 2 مضمون نیز به عنوان مفاهیم جدید شناسایی شدند. این مضمون­ ها شامل خدمات و توزیع­ کننده می­ باشد. تعداد 8 کد در پیشینه­ پژوهی یافت شد که در مصاحبه­ های انجام شده تکرار نگشت. این کدها عبارتند از تعصب به کالای داخلی, ارزش ادراک شده, دوام, کارایی, کوپن, چانه­ زنی حین خرید, سبد محصولات, روش پرداخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عیسوی، هیرو، و نظری، محسن. (1399). مطالعه تطبیقی چارچوب ادراک قیمتی مصرف کنندگان ایرانی با سایر کشورها. مدیریت کسب و کار بین المللی، 3(2 )، 121-151. SID. https://sid.ir/paper/372933/fa

    Vancouver: کپی

    عیسوی هیرو، نظری محسن. مطالعه تطبیقی چارچوب ادراک قیمتی مصرف کنندگان ایرانی با سایر کشورها. مدیریت کسب و کار بین المللی[Internet]. 1399؛3(2 ):121-151. Available from: https://sid.ir/paper/372933/fa

    IEEE: کپی

    هیرو عیسوی، و محسن نظری، “مطالعه تطبیقی چارچوب ادراک قیمتی مصرف کنندگان ایرانی با سایر کشورها،” مدیریت کسب و کار بین المللی، vol. 3، no. 2 ، pp. 121–151، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372933/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button