مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر در ارتباط اثربخش میان مدیران پرستاری و پرستاران از دیدگاه پرستاران

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 33

چکیده

 مقدمه: ارتباط اثر بخش مدیران پرستاری با پرستاران نقش مهمی در ارتقای کیفیت مراقبت پرستاری دارد. این مطالعه با هدف بررسی عوامل موثر در ارتباط اثربخش میان مدیران پرستاری و پرستاران از دیدگاه پرستاران انجام شد. روش کار: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی از بین پرستاران شاغل در بیمارستان ولیعصر بیرجند که معیارهای ورود به مطالعه را دارا بودند, 100 نفر به روش نمونه گیری سهمیه ای تصادفی انتخاب و وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته عوامل موثر در ارتباط اثربخش سازمانی بود. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و آزمون های t مستقل و آنالیز واریانس یکطرفه تجزیه و تحلیل شدند. برای تعیین میزان تبیین ارتباط اثربخش مدیران پرستاری و پرستاران توسط عوامل انسانی, سازمانی و ارتباطی از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها: عوامل انسانی, سازمانی و ارتباطی در تبیین ارتباط اثربخش مدیران پرستاری و پرستاران موثر است. از بین مولفه های عوامل انسانی, بیشترین میانگین نمره مربوط به مولفه ویژگی های فردی (70/0± 82/3) و کمترین میانگین مربوط به مولفه ویژگی های اجتماعی (76/0± 73/3) می باشد همچنین میانگین نمره عوامل سازمانی در ابعاد ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی به ترتیب 64/0± 58/3 و 57/0± 42/3 و میانگین نمره عوامل ارتباطی در ابعاد کانال های ارتباطی و سبک های ارتباطی به ترتیب 60/0± 06/3 و 50/0± 39/3 بدست آمد. نتیجه گیری: عوامل موثر در ایجاد ارتباط اثربخش بین مدیران پرستاری و پرستاران شامل عوامل انسانی, سازمانی و در نهایت عوامل ارتباطی می باشد. لذا برگزاری کارگاه های آموزشی جهت آشنایی و توجه بیشتر مدیران به ارتباط اثربخش گامی موثر در بهبود تعاملات ارتباطی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرج زاده، زهرا، و کریمی، زهرا. (1398). عوامل موثر در ارتباط اثربخش میان مدیران پرستاری و پرستاران از دیدگاه پرستاران. آموزش پرستاری، 8(6)، 26-33. SID. https://sid.ir/paper/366771/fa

    Vancouver: کپی

    فرج زاده زهرا، کریمی زهرا. عوامل موثر در ارتباط اثربخش میان مدیران پرستاری و پرستاران از دیدگاه پرستاران. آموزش پرستاری[Internet]. 1398؛8(6):26-33. Available from: https://sid.ir/paper/366771/fa

    IEEE: کپی

    زهرا فرج زاده، و زهرا کریمی، “عوامل موثر در ارتباط اثربخش میان مدیران پرستاری و پرستاران از دیدگاه پرستاران،” آموزش پرستاری، vol. 8، no. 6، pp. 26–33، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366771/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button