مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,006
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 718 | صفحه پایان 727

چکیده

 مقدمه: هدف آموزش بالینی اثربخش ارتقای تفکر انتقادی و افزایش اعتماد به نفس دانشجویان نسبت به توانایی هایشان در انجام مسوولیت های حرفه ای است. علی رغم انجام مطالعات کمی متعدد, هنوز هم این مفهوم به روشنی تبیین نشده است. هدف از این مطالعه تبیین درک دانشجویان پرستاری از مفهوم آموزش بالینی اثربخش است.روش ها: یک پژوهش کیفی با روش تحلیل محتوای مرسوم, جهت رسیدن به هدف انجام شد. جمع آوری اطلاعات با استفاده از مصاحبه عمیق نیمه ساختارمند و گروه های متمرکز با شرکت 23 دانشجوی پرستاری انجام گردید. نمونه گیری با روش مبتنی بر هدف از دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه, صورت پذیرفت.نتایج: سه طبقه و محور مربوط به دیدگاه دانشجویان پرستاری نسبت به آموزش بالینی اثربخش از مفاهیم استخراج شد: 1- عوامل مربوط به مدرس بالینی 2- عوامل مربوط به محیط یادگیری 3- عوامل مربوط به فراگیر, که هر یک از این طبقات دارای زیرطبقاتی بودند.نتیجه گیری: آموزش بالینی اثربخش, نیازمند تامین امکانات, تجهیزات محیط بالینی, به کارگیری مهارت های ارتباطی و توانایی به کارگیری دانش در عمل توسط مدرسان بالینی توانمند و مدیر برای ارتقای انگیزه و اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همتی مسلک پاک، معصومه، و خلیل زاده، حمیده. (1390). آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(7 (پیاپی 36))، 718-727. SID. https://sid.ir/paper/59217/fa

    Vancouver: کپی

    همتی مسلک پاک معصومه، خلیل زاده حمیده. آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(7 (پیاپی 36)):718-727. Available from: https://sid.ir/paper/59217/fa

    IEEE: کپی

    معصومه همتی مسلک پاک، و حمیده خلیل زاده، “آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 7 (پیاپی 36)، pp. 718–727، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59217/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button