مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

542
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

619
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی آمیختگی شناختی در رابطه بین ذهن آگاهی و اضطراب امتحان دانشجویان دختر مقطع کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز

صفحات

 صفحه شروع 256 | صفحه پایان 269

چکیده

 مقدمه: اضطراب امتحان, به عنوان یکی از مشکلات روان شناختی-تحصیلی در دانشجویان دختر, شیوع بالاتری دارد. ذهن آگاهی و آمیختگی شناختی در تبیین مشکلات روان شناختی, نقش قابل ملاحظه ای می توانند داشته باشند. هدف از پژوهش حاضر, نقش میانجی آمیختگی شناختی در رابطه بین ذهن آگاهی و اضطراب امتحان دانشجویان دختر مقطع کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز بود. روش بررسی: مطالعه حاضر, توصیفی از نوع همبستگی است و از روش معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. از جامعه دانشجویان دختر مقطع کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز با روش نمونه گیری داوطلبانه, نمونه ای با حجم 120 نفر انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه اضطراب امتحان, فرم کوتاه پرسش نامه ذهن آگاهی و پرسش نامه آمیختگی شناختی استفاده شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزارهای SPSS نسخه 21 و SmartPLS نسخه 2 در سطح 0/01 تحلیل شدند. نتایج: یافته ها نشان داد, ذهن آگاهی به صورت منفی آمیختگی شناختی و اضطراب امتحان را پیش بینی می کند (0/001 > P). همچنین ذهن آگاهی به صورت غیرمستقیم و با نقش میانجی آمیختگی شناختی می تواند اضطراب امتحان را پیش بینی نماید (0/01 > P). نتیجه گیری: یافته های پژوهش, نشانگر اهمیت ذهن آگاهی و آمیختگی شناختی در تبیین اضطراب امتحان بود و آمیختگی شناختی, بین ذهن آگاهی و اضطراب امتحان, نقش میانجی دارد. بنابراین به منظور کاهش آسیب های روانشناختی-تحصیلی (مانند اضطراب امتحان) می توان دوره های آموزش مهارت های ذهن آگاهی برگزار کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصغری، فرهاد، قاسمی جوبنه، رضا، بهاروند، ایمان، و صیادی، علی. (1398). نقش میانجی آمیختگی شناختی در رابطه بین ذهن آگاهی و اضطراب امتحان دانشجویان دختر مقطع کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 14(4 )، 256-269. SID. https://sid.ir/paper/367251/fa

    Vancouver: کپی

    اصغری فرهاد، قاسمی جوبنه رضا، بهاروند ایمان، صیادی علی. نقش میانجی آمیختگی شناختی در رابطه بین ذهن آگاهی و اضطراب امتحان دانشجویان دختر مقطع کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1398؛14(4 ):256-269. Available from: https://sid.ir/paper/367251/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد اصغری، رضا قاسمی جوبنه، ایمان بهاروند، و علی صیادی، “نقش میانجی آمیختگی شناختی در رابطه بین ذهن آگاهی و اضطراب امتحان دانشجویان دختر مقطع کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 14، no. 4 ، pp. 256–269، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367251/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا