مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

939
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

663
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین و اعتباریابی راهبردهای یاددهی-یادگیری در برنامه درسی فطرت گرای توحیدی

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه یکی از مهمترین عناصر طراحی برنامه درسی با رویکرد فطرت گرای توحیدی, راهبردهای تدریس و یادگیری است که نقش کلیدی در اجرا و کارایی برنامه درسی دارد. روش های تدریس باید با اهداف و محتوای مورد تدریس مطابقت داشته باشد و براساس نیازهای فراگیران طراحی شود. بنابراین, پژوهش حاضر با هدف تبیین راهبردهای یاددهی-یادگیری در تدوین برنامه درسی فطرت گرای توحیدی صورت گرفته است. روش کار تحقیق حاضر به صورت آمیخته و شامل بخش های کیفی و کمی است. در بخش کیفی از روش تحلیل محتوای کیفی به صورت قیاسی و در بخش کمی از روش تحقیق پیمایش استفاده شد. در تحلیل محتوی, 42 مقاله مطابق معیارهای مورد نظر بررسی شد. برای تشکیل الگوی پیشنهادی, داده های حاصله تلفیق شدند. ابزار تحقیق پیمایش, پرسش نامه محقق ساخته بود که روایی آن به تایید 5نفر متخصص حوزه علوم تربیتی رسید. برای اعتباربخشی الگوی پیشنهادی, 20نفر از متخصصان حوزه علوم تربیتی به صورت هدفمند انتخاب شدند که الگوی پیشنهادی براساس نظرات آنها اعتباریابی شد. نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS 18 مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نتایج به دست آمده بر اساس مطالعات منابع مختلف در این حوزه مشخص شد که, راهبردهای یاددهی-یادگیری در نگاه فطرت گرای توحیدی با سایر دیدگاه ها کاملا متفاوت است, زیرا مهمترین مولفه های آن این است که نمی تواند جدای از ارزشها و هدفها تدوین شود و بطور خلاصه دارای ویژگیهای زیر است: نتیجه گیری در نظر گرفتن تفاوتهای فردی در فرایند یاددهی-یادگیری؛ انسانها دارای توانائیها و استعدادهای مختلف هستند بگونه ای پیامبر گرامی اسلام(ص) از آن بعنوان معادن سیم و زر یاد می کند لذا برنامه درسی فطرت گرای توحیدی در فرایند تدریس به آن توجه دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کیخا، علیرضا، ملکی، حسن، شریعتی، سیدصدرالدین، صادقی، علیرضا، و برهمن، مریم. (1398). تدوین و اعتباریابی راهبردهای یاددهی-یادگیری در برنامه درسی فطرت گرای توحیدی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 12(2 )، 33-42. SID. https://sid.ir/paper/367574/fa

    Vancouver: کپی

    کیخا علیرضا، ملکی حسن، شریعتی سیدصدرالدین، صادقی علیرضا، برهمن مریم. تدوین و اعتباریابی راهبردهای یاددهی-یادگیری در برنامه درسی فطرت گرای توحیدی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1398؛12(2 ):33-42. Available from: https://sid.ir/paper/367574/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا کیخا، حسن ملکی، سیدصدرالدین شریعتی، علیرضا صادقی، و مریم برهمن، “تدوین و اعتباریابی راهبردهای یاددهی-یادگیری در برنامه درسی فطرت گرای توحیدی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 12، no. 2 ، pp. 33–42، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367574/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button