Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

820
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

947
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مداخلات رفتاری بر تغییر رفتار روزانه مدرسه و تکلیف گریزی کودکان با اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: دانش آموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی در معرض مشکلات زیادی در حوزه های کارکردی از جمله وضعیت تحصیلی هستند؛ لذا این پژوهش به منظور بررسی اثر درمانی مبتنی بر مداخلات رفتاری هماهنگ درمان گر, خانه و مدرسه بر تغییر رفتار روزانه مدرسه ای و کاهش تکلیف گریزی کودکان با اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی صورت گرفت. روش بررسی: جامعه آماری شامل تمامی کودکان با اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی بود که به یکی از مراکز مشاوره تهران در سال 97-1396 مراجعه کرده بودند. از بین کودکان واجد شرایط با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 30 دانش آموز پسر 8 تا 9 ساله به همراه والدین و معلم شان انتخاب و در دو گروه گواه و آزمایش جای دهی شدند. به گروه آزمایش روش درمانی هماهنگ درمان گر, خانه و مدرسه در طول سه ماه آموزش داده شد. از مقیاس مشکلات رفتاری کانرز فرم والدین (1978) و مقیاس مشکلات رفتاری کانرز فرم معلم (1998) در این پژوهش استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که روش درمانی رفتاری هماهنگ درمان گر, خانه و مدرسه بر تغییر رفتار روزانه مدرسه ای (0٫ 001 نتیجه گیری: با توجه به اثربخشی درمان هماهنگ درمان گر, خانه و مدرسه پیشنهاد می شود از این روش آموزشی به منظور بهبود وضعیت کودکان با اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینعلی زاده، یونس، علی اکبری دهکردی، مهناز، و علی پور، احمد. (1397). اثربخشی مداخلات رفتاری بر تغییر رفتار روزانه مدرسه و تکلیف گریزی کودکان با اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/370521/fa

    Vancouver: کپی

    حسینعلی زاده یونس، علی اکبری دهکردی مهناز، علی پور احمد. اثربخشی مداخلات رفتاری بر تغییر رفتار روزانه مدرسه و تکلیف گریزی کودکان با اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/370521/fa

    IEEE: کپی

    یونس حسینعلی زاده، مهناز علی اکبری دهکردی، و احمد علی پور، “اثربخشی مداخلات رفتاری بر تغییر رفتار روزانه مدرسه و تکلیف گریزی کودکان با اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370521/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا