مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

386
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر نقش طبقة محصول در تبلیغات هیجانی مبتنی بر ویژگی ها و یا کارکرد نهایی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, بررسی تأثیر نقش طبقة محصول در تبلیغات هیجانی مبتنی بر ویژگی ها یا کارکرد نهایی است. در این پژوهش با استفاده از روش پژوهش تجربی (آزمایشی), چارچوب مفهومی این موضوع, بررسی و تأثیر هرکدام از متغیر های مستقل, جاذبة تبلیغاتی, نوع محصول, شیوة نمایش و درگیری ذهنی محصول بر روی متغیر های وابسته همچون نگرش به برند و نگرش به تبلیغات سنجیده شده است. در این مطالعه, با استفاده از روش تجربی به 400 دانشجو عکس های تبلیغاتی داده شده است؛ عکس هایی که دربارة طرح های عاملی با تعداد 2×2×2×2 (لذت گرا-فایده گرا), (درگیری ذهنی کم-درگیری ذهنی زیاد), (نمایش تصویری-نمایش نوشتاری) و (جاذبة هیجانی-جاذبه غیرهیجانی) است. بر اساس یافته ها, جاذبة هیجانی در تبلیغات, نگرش به برند و هم چنین اثر تبلیغات را افزایش می دهد. جاذبة تبلیغاتی هیجانی هنگامی که محصول با درگیری ذهنی کم و لذت گراست, نگرش به برند و اثر تبلیغات را افزایش می دهد. نتیجة دیگر این است هنگامی که تبلیغ هیجانی است, نگرش به برند در محصولات دارای درگیری کم, شیوة نمایش تصویری بهتر از نوشتاری و محصول با درگیری زیاد, شیوة نمایش نوشتاری بهتر از تصویری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاکری، سارا، حیدرزاده، کامبیز، و غفاری، فرهاد. (1397). تأثیر نقش طبقة محصول در تبلیغات هیجانی مبتنی بر ویژگی ها و یا کارکرد نهایی. تحقیقات بازاریابی نوین، 8(3 (پیاپی 30) )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/370526/fa

    Vancouver: کپی

    شاکری سارا، حیدرزاده کامبیز، غفاری فرهاد. تأثیر نقش طبقة محصول در تبلیغات هیجانی مبتنی بر ویژگی ها و یا کارکرد نهایی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1397؛8(3 (پیاپی 30) ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/370526/fa

    IEEE: کپی

    سارا شاکری، کامبیز حیدرزاده، و فرهاد غفاری، “تأثیر نقش طبقة محصول در تبلیغات هیجانی مبتنی بر ویژگی ها و یا کارکرد نهایی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 8، no. 3 (پیاپی 30) ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370526/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button