Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,096
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,763
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد نظام آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 99

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد نظام آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین است. روش پژوهش ترکیبی از نوع اکتشافی(کیفی-کمی) بوده است. در بخش کیفی جامعه آماری پژوهش شامل همه اسناد منتشر شده (گزارش های پژوهشی, مقاله ها, مصاحبه ها, آیین نامه ها و غیره) و از محل داﻧ ﺸ ﮕ ﺎ هﻫ ﺎ , کنفرانس ها, ﻫ ﻤ ﺎ ﯾ ش ها, ﻧ ﺸ ﺮ ﯾ ﺎ ت, ﮐ ﺘ ﺎ ﺑ ﻬ ﺎ , ﭘ ﺎ ﯾ ﮕ ﺎ هﻫ ﺎ ی اﯾ ﻨ ﺘ ﺮ ﻧ ﺘ ﯽ در زﻣ ﯿ ﻨ ﻪ ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش بود که از تعداد 53 مقاله مرتبط, 21 مقاله به عنوان نمونه انتخاب شد و در بخش کمی 30 نفر از خبرگان به عنوان نمونه انتخاب شده بودند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش, چک لیست تحلیل محتوای کیفی و پرسشنامه بود. روایی محتوایی ابزارها توسط اساتید حوزه مربوطه مورد تایید واقع شد. برای تعیین پایایی چک لیست از فرمول اسکات استفاده شد که میزان 73/0 به دست آمد. پایایی پرسشنامه نیز بر اساس ضریب آلفای کرونباخ 85/0 براورد شد. برای تجزیه و تحلیل یافته ها از روش فراترکیب و برای اولویت بندی شاخص ها از روش سوارا با استفاده از نرم افزار MAXQDA استفاده شده است. بر اساس نتایج به دست آمده, مناسب بودن تخصص و تجربه ریاست آموزش و پرورش برای مدیریت و رهبری, تعداد اعضای هیئت علمی و کارشناسان خبره, میزان نوآوری, ابتکار و خلاقیت در فرایندهای اجرای سند, برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی بر اساس نیازسنجی و استفاده از رویه ای روشن, نظام مند و علمی برای نیازسنجی جز شاخص های اول تا پنجم ارزیابی عملکرد نظام آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین است

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظیمی، محمد. (1399). بررسی و تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد نظام آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین. پویش در آموزش علوم انسانی، 5(19 )، 83-99. SID. https://sid.ir/paper/370837/fa

    Vancouver: کپی

    عظیمی محمد. بررسی و تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد نظام آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین. پویش در آموزش علوم انسانی[Internet]. 1399؛5(19 ):83-99. Available from: https://sid.ir/paper/370837/fa

    IEEE: کپی

    محمد عظیمی، “بررسی و تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد نظام آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین،” پویش در آموزش علوم انسانی، vol. 5، no. 19 ، pp. 83–99، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370837/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا