Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,452
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

716
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ویژگی های فردی و تحصیلی دانشجویان پزشکی ناموفق در مقایسه با دانشجویان موفق

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 92

چکیده

 سابقه و هدف: افت تحصیلی و مشروطی دانشجویان یکی از مشکلات عمده مراکز آموزش عالی کشور است. مطالعه حاضر به منظور مقایسه ویژگی های فردی و تحصیلی دانشجویان پزشکی ناموفق و موفق در دانشکده پزشکی کرمانشاه انجام گردید.مواد و روش ها: این مطالعه از نوع مورد شاهدی است و در آن مشخصات فردی و تحصیلی کلیه دانشجویان مشروط از سال 1380 تا 1384 و به تعداد برابر از دانشجویان مشابه از نظر مقطع و سال تحصیلی و با معدل بالاتر از 15 و فاقد مشروطی, جمع آوری و در فرم های مطالعه ثبت گردید. تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس دو گروه از دانشجویان مشروط و غیر مشروط با استفاده از نرم افزار SPSS و جداول توزیع فراوانی, محاسبه میانگین و انحراف معیار انجام گردید. برای مقایسه میانگین متغیرهای کمی در دو گروه از آزمون t مستقل و آزمون F و برای مقایسه دو گروه از نظر متغیر های کیفی از آزمون x² و فیشر و برای تعیین همبستگی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.یافته ها: بین دو گروه دانشجویان از نظر سن, جنس, فاصله دیپلم تا دانشگاه, معدل دیپلم, سواد پدر و مادر, تاهل, داشتن شغل اضافی, سهمیه قبولی در کنکور و میانگین تمامی دروس تخصصی در کنکور سراسری اختلاف آماری معنی دار وجود داشت (P<0.05). اما از لحاظ سکونت در خوابگاه و نوع دیپلم اختلاف معنی داری وجود نداشت. بیش ترین همبستگی بین افت تحصیلی با سهمیه و معدل دیپلم وجود داشت.نتیجه گیری: با توجه به اختلاف معنی دار در بسیاری از ویژگی های فردی و تحصیلی بین دانشجویان موفق و ناموفق, توجه و برنامه ریزی خاص در این زمینه ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزاعی، مظفر، رضایی، منصور، و خزاعی، صدیقه. (1386). بررسی ویژگی های فردی و تحصیلی دانشجویان پزشکی ناموفق در مقایسه با دانشجویان موفق. کومش، 9(2 (پیاپی 26))، 87-92. SID. https://sid.ir/paper/37094/fa

    Vancouver: کپی

    خزاعی مظفر، رضایی منصور، خزاعی صدیقه. بررسی ویژگی های فردی و تحصیلی دانشجویان پزشکی ناموفق در مقایسه با دانشجویان موفق. کومش[Internet]. 1386؛9(2 (پیاپی 26)):87-92. Available from: https://sid.ir/paper/37094/fa

    IEEE: کپی

    مظفر خزاعی، منصور رضایی، و صدیقه خزاعی، “بررسی ویژگی های فردی و تحصیلی دانشجویان پزشکی ناموفق در مقایسه با دانشجویان موفق،” کومش، vol. 9، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 87–92، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/37094/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا