Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,393
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

655
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 50

چکیده

 زمینه و هدف: موفقیت آموزشی دانشجویان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجا که افت تحصیلی همواره یک نگرانی بزرگ در رشته های مختلف می باشد, لذا این مطالعه با هدف تعیین عوامل موثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد.روش کار: این مطالعه توصیفی- تحلیلی بر روی 152 دانشجوی مامایی انجام شد. دانشجویان بر حسب میانگین معدل ترم های قبلی به سه گروه خوب (معدل 17 یا بالاتر), گروه متوسط (معدل بین 14 تا 17) و گروه ضعیف (معدل 14 یا پایین تر) طبقه بندی شدند. داده ها توسط پرسشنامه پژوهشگر ساخت جمع آوری گردید.یافته ها: از 152 دانشجوی مامایی مورد مطالعه, 10.5 درصد در گروه ضعیف, 76.3 درصد در گروه متوسط و 13.2 درصد در گروه خوب قرار داشتند. بین این سه گروه از نظر عوامل فردی و خانوادگی و همچنین اجتماعی و اقتصادی تفاوت معنی داری وجود نداشت؛ ولی از عوامل روانی, میزان مشکلات خانوادگی (P=0.03), ارتباط با جنس مخالف (P=0.007) و مشکل ارتباطی با دوستان هم جنس (P=0.024) در گروه دانشجویان ضعیف به طور معنی داری بیشتر از دو گروه دیگر بود. از عوامل آموزشی نیز حضور در کلاس (P=0.007), برنامه ریزی درسی (P=0.023) و یادداشت برداشتن از مطالب ارایه شده در کلاس (P=0.03) از عوامل موثر معنی داری مطرح شد.نتیجه گیری: بر اساس این مطالعه عوامل موثر بر سلامت روان و آموزشی بیشـترین تاثیر را بر وضعیت تحصیلی دانشـجویان دارند. در نتیـجه استفاده از مشاوره روانی, تحصیـلی و کارگاه های آموزشی برای برنامه ریزی, شیوه مطالعه و یادگیری ضرورت دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

باکویی، فاطمه ، خیرخواه، فرزان، سلملیان، هاجر، و امیدوار، شبنم. (1389). بررسی عوامل موثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 7(1)، 44-50. SID. https://sid.ir/paper/116766/fa

Vancouver: کپی

باکویی فاطمه ، خیرخواه فرزان، سلملیان هاجر، امیدوار شبنم. بررسی عوامل موثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1389؛7(1):44-50. Available from: https://sid.ir/paper/116766/fa

IEEE: کپی

فاطمه باکویی، فرزان خیرخواه، هاجر سلملیان، و شبنم امیدوار، “بررسی عوامل موثر بر وضعیت تحصیلی دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 7، no. 1، pp. 44–50، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116766/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا