مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,240
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

893
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سواد اخلاقی، تعامل استاد/ دانشجو و توانمند سازی روانشناختی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به عنوان بالا ترین نهادهای آموزشی و تربیتی در آموزش ارزش های اخلاقی, توانمندسازی دانشجویان و تقویت مهارت های ارتباطی آنان نقشی مهم و اساسی ایفا می کنند. پژوهش حاضر بر آن است که رابطه سواد اخلاقی با تعامل استاد/دانشجو و توانمندسازی روان شناختی دانشجویان را بررسی نماید. روش روش پژوهش توصیفی ازنوع همبستگی و از نظر هدف جز تحقیقات کاربردی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان گروه های مدیریت, اقتصاد و حسابداری دانشگاه ایلام در سال تحصیلی 93-94 است که تعداد آنها 500 دانشجو می باشد. با روش نمونه گیری تصادفی ساده و بر اساس فرمول کوکران 217 نفر به عنوان حجم نمونه برآورد شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی, پرسشنامه تعامل استاد – دانشجو و پرسشنامه سواد اخلاقی است. داده ها با استفاده از روش تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نتایج پژوهش نشان داد که از بین مولفه های سواد اخلاقی دو مولفه حساسیت اخلاقی و تخیل اخلاقی رابطه قوی با توانمندسازی دانشجویان دارند و مولفه استدلال ورزی اخلاقی رابطه معنی داری با تعامل استاد/دانشجو دارد. . نتیجه گیری با توجه به این که سواد اخلاقی به عنوان یک عامل مرتبط با تعامل استاد /دانشجو و توانمندسازی دانشجویان است مانند سایر انواع سواد, می تواند توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آموخته شود و توانایی برقراری ارتباط متقابل و مناسب در روابط دانشجویان با اساتید را ایجاد کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طولابی، زینب. (1396). رابطه سواد اخلاقی, تعامل استاد/ دانشجو و توانمند سازی روانشناختی دانشجویان. اخلاق در علوم و فناوری، 12(1 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/371916/fa

    Vancouver: کپی

    طولابی زینب. رابطه سواد اخلاقی, تعامل استاد/ دانشجو و توانمند سازی روانشناختی دانشجویان. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1396؛12(1 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/371916/fa

    IEEE: کپی

    زینب طولابی، “رابطه سواد اخلاقی, تعامل استاد/ دانشجو و توانمند سازی روانشناختی دانشجویان،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 12، no. 1 ، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371916/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button