Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    376
  • دانلود: 

    169
چکیده: 

زمینه دستیابی به اهداف در سازمان ها هنگامی میسر می شود که پیشرفت های اخلاق کاری در بین کارکنان وجود داشته باشد. هم چنین عدالت سازمانی ادارک شده در هر سازمان یکی از عوامل تاثیرگذار در ارتقای سطح اخلاق کاری به شمار می آید. پژوهش حاضر با هدف پیش بینی اخلاق کاری براساس مولفه های عدالت سازمانی ادراک شده توسط کارمندان دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی 94-1393 انجام شده است. روش پژوهش حاضر کاربردی و توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل 530 نفر کارمندان دانشگاه ارومیه بودند که 225 نفر آنها از طریق نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. داده ها با استفاده از دو پرسشنامه استاندارد جمع آوری و به وسیله نرم افزار SPSS و با استفاده از آزمون های آماری مانوا و رگرسیون چندگانه برای فرضیه های پژوهشی، و آزمون t تک متغیره، برای سوالات پژوهشی تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها آزمون مانوا نشان داد که مولفه های عدالت سازمانی ادراک شده تاثیر معنی داری بر دو بعد اخلاق کاری شامل دلبستگی و روح جمعی در کار دارد. هم چنین براساس تحلیل رگرسیون چندگانه مولفه های عدالت سازمانی تمامی ابعاد اخلاق کاری کارمندان دانشگاه ارومیه را پیش بینی می کند، و در نهایت می توان نتیجه گرفت که عدالت سازمانی کارمندان دانشگاه تا حدودی در سطح مطلوبی و اخلاق کاری کارمندان درسطح مطلوبی قرار دارد. نتیجه گیری با توجه به نتایج آماری، کلیه فرضیات تایید و این نتیجه حاصل گردید که مولفه های عدالت سازمانی کل ابعاد اخلاق کاری کارمندان دانشگاه ارومیه را پیش بینی می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 376

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 169 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    728
  • دانلود: 

    550
چکیده: 

زمینه تحقیقات نشان داده است که تکامل مشاغل حوزه علوم مالی و توانایی آنها در جلب اعتماد اذهان عمومی رابطه مثبتی با رعایت آیین رفتار حرفه ای دارد. جامعه انتظارات فراوانی از اهل این حرف دارد و می باید به کیفیت خدمات پیچیده ارائه شده توسط آن اعتماد داشته باشد. لذا شاغلین باید علاوه بر صلاحیت حرفه ای، دارای صلاحیت اخلاقی نیز باشند. هدف این مطالعه تبیین جایگاه اخلاق در علوم مالی است. تحقیقات بی شماری در زمینه اخلاق در حسابداری و حسابرسی صورت گرفته که در این مطالعه سعی شده، با بررسی آنها جایگاه اخلاق در علوم مالی، تبیین گردد. نتیجه گیری رعایت استانداردها و ضوابط فنی به تنهایی کافی نیست و شاغلین در علوم مالی می باید به آیین رفتار حرفه ای که توسط فدراسیون های حرفه ای مالی طراحی و تدوین شده است، پایبند و متعهد باشند. قوت بکارگیری استانداردها و آیین رفتار حرفه ای موجب کاهش رسوایی های مالی از طریق افزایش شفافیت گزارشگری مالی در جامعه می شود. علاوه بر استانداردها و آیین رفتار حرفه ای، جامعه دانشگاهی به عنوان عاملی دیگر در کاهش رسوایی های مالی موثر است. در مشاغل مالی علاوه بر تبحر در کار دیدگاه اخلاقی مناسب نیز حائز اهمیت می باشد که با توجه به الگوی ارائه شده، قبل از ورود به حرفه از طریق گنجاندن اخلاق در متون دوره ها و برنامه های آموزشی علوم مالی در کنار سایر دروس و مباحث فنی و همچنین پس از ورود به حرفه از طریق رعایت اصول حرفه ای، توجه به مقیاس چندبعدی و توجه به ابعاد اخلاقی که در الگو به آن اشاره شده است، جامه عمل می پوشاند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 728

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 550 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    191
  • دانلود: 

    119
چکیده: 

زمینه اندیشمندان معاصر در علوم مدیریتی، اخلاق گرایی را در آثار خود به عنوان یک الزام برای مدیریت دولتی مطرح می نمایند. در واقع نگاه کاربردی به اخلاق از اولویت های اصلی مدیران موفق قلمداد می گردد. هدف اصلی این مقاله، طراحی الگویی است که بتواند اخلاقیات را کاربردی تر برای مدیران دولتی بیان نماید. روش پژوهش حاضر ازنوع ترکیبی است. جامعه آماری این پژوهش شامل خبرگان دانشگاهی و مدیران ادارات کل استان های تهران، خراسان رضوی، قزوین، آذربایجان شرقی که دارای عملکرد برتر هستند، می باشد. نمونه شامل 145 مدیر بود که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ایانتخاب شدند. ابزار مورد استفاده مصاحبه و پرسشنامه بود، و در تجزیه وتحلیل داده ها از روش آماری تحلیل عاملی تاییدی، با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. یافته ها نتایج پژوهش نشانگر این است که مدیران دولتی به هر چهار مکتب هنجاری در اخلاق (وظیفه گرا، نسبیت گرا، نتیجه گرا و فضیلت گرا) به صورت ترکیبی در انجام وظایف خود توجه دارند و از طرفی اخلاق نسبیت گرا امروزه هم در بعد فردی و هم اجتماعی مورد توجه مدیران دولتی است. نتیجه گیری اخلاقیات یک ضرورت برای مدیریت دولتی امروز است. برای کاربردی کردن اخلاق نگاه ترکیب گرا می تواند مدیران را در انجام امور خود به صورت اخلاقی یاری نماید. از طرفی کاهش معضلات امروز نظام اداری که بخش عمده ای از آن حاصل بی اخلاقی های نظام اداری است، می تواند با گسترش مبانی اخلاق در کنار شناخت آگاهانه مدیر دولتی کاهش یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 191

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 119 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    327
  • دانلود: 

    159
چکیده: 

زمینه پیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، دولت ها را در ارائه طیف وسیع و متنوعی از خدمات به شهروندان توانا ساخته است. یک عنصر ضروری برای ارائه خدمات برخط با کیفیت، شناسایی ادراک ذینفعان از کیفیت خدمات الکترونیک می باشد. هدف این پژوهش، شناسایی، بررسی و رتبه بندی ابعاد کیفی خدمات الکترونیک عمومی با تاکید بر شاخص های اخلاقی است. التزام اجرایی به ابعاد کیفی شناسایی شده در ارائه خدمات عمومی نه تنها خود اقدامی در راستای توسعه اخلاق کاری در سطح سازمان های خدمتگزار است بلکه می تواند در راستای توسعه فرهنگ اخلاقی در سطح جامعه و رضایت شهروندان نیز موثر باشد. روش مقاله حاضر سعی دارد به روش تحقیق توصیفی – پیمایشی به شناسایی و بررسی ابعاد کیفی خدمات الکترونیکی در سطح سازمان ثبت احوال بپردازد. به همین منظور سنجه ای با بهره گیری از متغیرهای تاثیرگذار بر خدمات الکترونیکی طراحی گردید. سپس به روش نمونه گیری طبقه ای، نمونه ای با حجم 198 نفر از کارشناسان و خبرگان فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور انتخاب گردید و پرسشنامه تدوینی بین نمونه مذکور توزیع گردید. ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی شناسائی شده، با استفاده از روش های تاپسیس و فریدمن و به کارگیری ابزار و نرم افزارهای مرتبط، الویت بندی و یک چارچوب ارزیابی عملکرد کیفی ارائه شده است. یافته ها نتایج حاکی از آن است که برای استفاده کنندگان خدمات الکترونیکی اهمیت ابعاد به ترتیب دسترس پذیری، قابلیت اعتماد، قابلیت آمادگی، شفافیت، شهروندمداری، تداوم سرویس، محرمانگی اطلاعات، احرازهویت، امنیت، ظرفیت و یکپارچگی می باشد. نتیجه گیری با تقویت عوامل شناسایی شده در قالب یک سیستم جامع مدیریت کیفیت، می توان ضمن توسعه اخلاقی جامعه از طریق التزام به مدیریت کیفیت خدمات عمومی، در ارتقای مشروعیت سازمان ثبت احوال در بین عموم مردم، ایفای نقش نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 327

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 159 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    502
  • دانلود: 

    374
چکیده: 

زمینه تقلب یا فریبکاری تحصیلی، یکی از پدیده های غیراخلاقی رایج در نظام های آموزشی است که با گسترش فناوری، به طور فزاینده ای تسهیل شده و شیوع پیدا کرده است. در این پژوهش، اثر جهت گیری های هدف پیشرفت بر فریبکاری تحصیلی با واسطه گری عدم تعهد به اخلاق تحصیلی بررسی شده است. روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در نیم سال دوم تحصیلی 94-95 بودند. گروه نمونه شامل 200 نفر از دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی بودند که با روش نمونه برداری دردسترس انتخاب شدند. ابزارهایی که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته است عبارتند از: نسخه تجدیدنظر شده پرسشنامه هدف پیشرفت، مقیاس عدم تعهد به اخلاق تحصیلی، مقیاس فریبکاری تحصیلی. تحلیل داده ها به شیوه مدل یابی معادلات ساختاری و با کمک نرم افزارهای SPSS و AMOS انجام گرفت. یافته ها نتایج تحلیل داده ها نشان می دهد رابطه بین جهت گیری های هدف تسلطی-گرایشی و تسلطی-اجتنابی با ابعاد مختلف عدم تعهد به اخلاق تحصیلی، منفی و معنادار و با وجوه فریبکاری تحصیلی، منفی و غیرمعنادار است. همچنین، رابطه بین جهت گیری های هدف عملکردی-گرایشی و عملکردی-اجتنابی با ابعاد مختلف عدم تعهد به اخلاق تحصیلی مثبت و معنادار و با وجوه فریبکاری تحصیلی، مثبت و غیرمعنادار بدست آمد. نتیجه گیری به نظر می رسد تلاش های مداخله ای و آموزشی برای افزایش تعهد اخلاقی فراگیران در کاهش رفتارهای فریبکارانه آن ها، اثربخش است. این یافته ها اطلاعات ارزشمندی برای دست اندرکاران آموزشی که هدف شان کاهش فریبکاری در محیط های علمی است فراهم می کند و تلویحات مهمی در جهت آموزش اخلاقی فراگیران در بر دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 502

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 374 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2057
  • دانلود: 

    447
چکیده: 

زمینه رعایت اخلاق حرفه ای در جامعه حسابداران، حافظ سعادت و رفاه کلیه ذینفعان فردی و سازمانی است و تجاوز به آن می تواند به بنیان و موجودیت هر سازمان لطمه وارد کند. از این روی، هدف این پژوهش بررسی رعایت مولفه های اخلاق حرفه ای توسط اعضاء جامعه ی حسابداران رسمی با تاکید بر ویژگی های فردی و اجتماعی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. روش روش پژوهش، توصیفی از نوع پس رویدادی است و جامعه آماری آن حسابداران رسمی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران که طبق آمارسایت رسمی انجمن درسال 1394 در کل 1240 عضو است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی 261 نفر می باشد. جهت جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه و جهت توصیف داده ها از آمار توصیفی میانگین و آزمون کای اسکوئر و آزمون آنالیز واریانس یک طرفه و نیز از تحلیل واریانس استفاده شده است. یافته ها سازه اجتماعی سطح تحصیلات بر ارزیابی بی طرفانه تاثیر ندارد، اما سازه های فردی سن و جنسیت اعضای جامعه حسابداران رسمی بر رعایت مولفه های اخلاق حرفه ای شامل بی طرفانه بودن، رفتار حرفه ای، صلاحیت و مراقبت حرفه ای، انسجام و وحدت رویه، رازداری تاثیر دارند. نتیجه گیری نقش، وظیفه و مسئولیت حسابداران حرفه ای نسبت به جامعه، صاحبان سرمایه و دیگر اشخاص درگیر، ایجاب می کند که آنان اصول عمومی اخلا ق حسنه را در همه جنبه ها رعایت و به آئین رفتار حرفه ای مدون و منسجمی پای بند باشند تا پذیرش، اعتبار و احترام اجتماعی را که لا زمه فعالیت در هر حرفه تخصصی است، به دست آورند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2057

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 447 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فرهود داریوش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    161
  • دانلود: 

    90
چکیده: 

فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری از سال 1385 با هدف اعتلای اخلاق در عرصه علوم و فناوری و به عنوان یک مجله علمی/پژوهشی و با صاحب امتیازی انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری فعالیت خود را آغاز کرده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 161

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 90 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    387
  • دانلود: 

    141
چکیده: 

زمینه یکی از عمده ترین دغدغه های مدیران کارآمد در سطوح مختلف، ایجاد بستر مناسب برای نیروی انسانی شاغل در سازمان است تا آنها با حس مسئولیت و تعهد و رعایت اصول اخلاقی به فعالیت بپردازند (نهادینه سازی اخلاق). از سازوکارهای مختلفی برای این امر می توان استفاده کرد. ازاین رو، این پژوهش شناسایی و اولویت بندی شیوه های نهادینه سازی اخلاق در سازمان است. روش پژوهش به شیوه کیفی و کمی و به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش، خبرگان و کارشناسان ادارات زیر مجموعه قوه قضاییه شهر قزوین است که از میان آنها با استفاده از جدول نمونه گیری مورگان 248 نفر انتخاب شده اند. برای گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت تحلیل داده ها با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون فریدمن انجام شده است یافته ها یافته های پژوهش نشان می دهد که شیوه های نهادینه سازی اخلاق را می توان در چهار دسته: سازوکارهای ساختاری، سازوکار طراحی مناسب سیستم های مدیریت منابع انسانی، سازوکارهای ارزشی و فرهنگی و سازوکارهای نظارتی قرار داد. نتیجه گیری شیوه های مختلفی برای نهادینه سازی اخلاق در سازمان ها وجود دارد که به نظر می رسد از بین آنها سازوکار طراحی مناسب سیستم های مدیریت منابع انسانی شیوه های مناسب تری باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 387

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 141 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    487
  • دانلود: 

    524
چکیده: 

زمینه در خصوص اهیت قضاوت حسابداران در حرفه خود عواملی تاثیرگذار دیده شده و قرار گرفتن در شرایط متفاوت باعث تصمیمات متفاوتی شده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ویژگی های جمعیت شناختی و وضعیت اخلاقی سازمان بر قضاوت حسابداران است. به بیان دیگر، حسابداران در قضاوت اخلاقی وحرفه ای خود چه عواملی دخیل می دانند. روش پژوهش حاضر کاربردی و در زمره تحقیقات پس رویدادی می باشد. جامعه آماری این پژوهش، حسابداران فعال در شرکت های استان یزد و نمونه آماری به تعداد 300 نفر درنظر گرفته شده که از این تعداد 253 نمونه قابل قبول به صورت تصادفی ساده انتخاب گردیده است. داده های مورد نیاز از طریق پرسشنامه و روش پیمایشی جمع آوری شده است که برای توصیف داده ها از آمار توصیفی شامل جداول فراوانی و به منظور آزمون فرضیه ها از آزمون کالموگروف اسمیرنف و روش های آماری پارامتریک یا ناپارامتریک نظیرآزمون t و رگرسیون خطی تک متغیره استفاده شده است. یافته ها نتایج پژوهش نشان می دهد که وضعیت اخلاقی سازمان و از بین ویژگی های جمعیت شناختی افراد فلسفه اخلاقی حسابداران و جنسیت بر قضاوت حسابداران رابطه معنی داری دارد و فرضیه های آنها تایید می شود. ولی وضعیت تاهل و سن و میزان تحصیلات از ویژگی های جمعیت شناختی بر قضاوت حسابداران رابطه معنی داری ندارد و فرضیه های آنها تایید نمی شود. نتیجه گیری رفتار غیراخلاقی سازمان و افراد شاغل در سازمان اعم از مرد یا زن می تواند عامل اتخاذ تصمیمات غیراخلاقی در حوزه حسابداری باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 487

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 524 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2017
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    161
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background Academic cheating is one of the prevalent unmoral phenomena in educational systems that has been facilitated and spread increasingly with the development of technology. In this study, the effect of achievement goal orientations on academic cheating is investigated through the mediation of academic moral disengagement. Method The present study is descriptive-correlation. The statistical population includes all students of Shahid Beheshti University in the second semester of 2016-2017. A total of 200 masters and Ph. D students were selected by convenience sampling. The measures used in this research are: Achievement Goal Questionnaire-Revised, Academic Moral Disengagement Scale and Cheating Behavior Scale. Data analysis was performed by the Structural Equation Modeling through software’s SPSS and AMOS. Results Results showed a negative significant relationship between mastery (approach and avoidance) goals and academic moral disengagement. Also, the relationship between mastery (approach and avoidance) goals and academic cheating was negative and insignificant. In addition, the relationship between performance (approach and avoidance) goals and academic moral disengagement was positive and significant. Also, the relationship between performance (approach and avoidance) goals and academic cheating was positive and insignificant. Conclusion It seems that educational interventions for increasing academic moral engagement are effective in reducing of academic cheating. These findings provide valuable information for educators want to reduce cheating in scientific environments, and provide important implications for moral education of students.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 161

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    696
  • دانلود: 

    745
چکیده: 

زمینه امروزه، با نگرش های جدیدی که نسبت به جنبه های اخلاقی و مشارکتی کارکنان در سازمان ها حاصل شده و نقشی که فضیلت سازمانی در تربیت احساسات و تعاملات مثبت در سازمان ها دارد، اهمیت روز افزون فضایل سازمانی آشکار شده است، این پژوهش در صدد است، رابطه بین هوش معنوی، هوش هیجانی، تعهد سازمانی با مزیت اخلاقی فضیلت سازمانی را بررسی کند. روش پژوهش حاضر توصیفی واز نوع همبستگی است، جامعه آماری این پژوهش، سرپرستان و مسئولین حوزه معاونت معدن و فرآوری مجتمع مس سرچشمه، 250 نفر بودند. نمونه تحقیق 155 نفراز این افراد تعیین شد، که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها: پرسش نامه های هوش عاطفی، هوش معنوی، تعهد سازمانی و فضیلت سازمانی می باشند. برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها رابطه مثبت و معنی دار بین هوش معنوی، هوش هیجانی، تعهد سازمانی با مزیت اخلاقی فضیلت سازمانی مشخص شد، همچنین از طریق معادلات ساختاری رابطه مثبت و معنی دار هوش هیجانی با فضیلت سازمانی از طریق متغیر میانجی تعهد سازمانی مشخص و برازندگی مدل مربوطه تایید شد. نتیجه گیری نتایج این پژوهش حاکی از آن است، که هوش معنوی، هوش عاطفی، تعهد سازمانی عوامل پیش بینی کننده خوبی برای فضیلت سازمانی می باشند. توانمندی های هوش معنوی و هوش هیجانی سازمان را مسئولیت پذیرتر و بافضیلت تر می نمایند. سازمان باید زمینه لازم جهت آموزش و تقویت این متغیرها را فراهم نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 696

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 745 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2017
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    157
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background Performing professional ethics in accounts society protect the welfare of all stakeholders and exceed individual and organizational foundation and existence of organizations that can hurt. The aim of this study was to evaluate compliance with professional ethics by members of CPAs components with an emphasis on personal and social characteristics of the firms listed in the Tehran Stock Exchange Method This is a descriptive-post event research. Population of study includes all members of formal accounts in Iran (N=1240). Among all, 261 accounts were selected randomly. Data were gathered by questionnaire and they were analyzed by ANOVA. Results The social structure of education does not affect on the impartial evaluation, but individual structures such as age and gender of accounts have not significant effect on being impartial, professional conduct, competence, professional care, cohesion and unity and privacy. Conclusion The role, duties and responsibilities towards the society of professional accountants, investors and other interested parties require the beneficiary and the general principles of morality in all aspects of their professional code to gain the reception, social prestige and respect that are necessary to work in any profession.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 157

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سپاسی سحر | حسنی حسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    404
  • دانلود: 

    623
چکیده: 

زمینه معنویات به عنوان برجسته ترین عامل هویت یک فرد، به موقعیت های اجتماعی فرد نیز نفوذ خواهد کرد. هنجارهای اجتماعی معنوی، گزارش های مالی شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد. هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه باورهای معنوی مدیران با رفتار اخلاقی مدیران در گزارشگری مالی می باشد. روش روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی، در بررسی رابطه از نوع توصیفی-همبستگی محسوب می شود. جامعه آماری پژوهش حاضر را مدیران مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل می دهند که ابتدا 205 نفر از آنها از طریق نمونه گیری حذفی انتخاب شدند و در نهایت تعداد 110 نفر از آنها به پرسشنامه ارسالی پژوهش پاسخ داده و به عنوان نمونه نهایی پژوهش انتخاب گردیده و در طی سال های 1388 لغایت 1393 آزمون شده است. داده های مورد نیاز با استفاده صورت های مالی شرکت ها و پرسشنامه جمع آوری و در تجزیه و تحلیل آنها از روش رگرسیون خطی چند متغیره استفاده شد. یافته ها نتایج نشان دهنده این است، باورهای معنوی مدیران بر گزارشگری مالی رابطه مثبت دارد و منجر به این می شود که مدیران با درجه اعتقادات معنوی و دینداری بالا صورت های مالی با کیفیت تری را گزارش کنند. نتیجه گیری نتایج پژوهش بیانگر آن است که هنجارهای اجتماعی معنوی مکانیزمی برای کاهش تضاد نمایندگی بوجود می آورد و همچنین زمانیکه نظارت بیرونی بر روی شرکت ها کم است، به عنوان مکانیزمی برای نظارت بر رفتار گزارشگری شرکت ها عمل می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 404

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 623 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    866
  • دانلود: 

    996
چکیده: 

زمینه اخلاق و رفتار حسابداری برای حسابداران حرفه ای و کسانی که به خدمات حسابداری تکیه دارند، اهمیت زیادی دارد. از این رو پژوهش حاضر به عوامل موثر بر نگرش و شناخت اخلاق حسابداری می پردازد. روش روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی، در بررسی رابطه از نوع توصیفی/ همبستگی و در بررسی اثر بخشی از نوع توصیفی/ پس رویدادی محسوب می شود. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان حسابداری مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد حسابداری واحد شاهرود می باشد. نمونه آماری با استفاده از نمونه گیری ساده 131 نفر تعیین گردید. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه استاندارد و برای تجزیه و تحلیل آنها از آزمون تحلیل واریانس، تی استیودنت، ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن استفاده شد. یافته ها نتایج نشان داد جنسیت تاثیری بر نگرش اخلاق حسابداری ندارد و بین دانشجویان مرد و زن از نظر نگرش اخلاقی تفاوتی دیده نمی شود. همچنین تجربه حرفه ای و سن دانشجویان بر نگرش اخلاق حسابداری موثر است و شیوه های آموزشی نوآورانه در مقایسه با شیوه های آموزشی سنتی تاثیر معنادارتری بر میزان شناخت و نگرش اخلاق حسابداری دارد. نتیجه گیری با توجه به اینکه آیین رفتار حرفه ای تنها آیینی هست که جهت رفتار اخلاقی و حرفه ای حسابداران رسمی تدوین شده است، متغیرهای سن دانشجو، تخصص، تجربه کاری آنها از جمله موارد تحت کنترل برنامه ریزان حسابداران کشور می باشد، تا بتوان بدین طریق آینده ای اخلاقی تر را در فضای آموزشی فراهم نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 866

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 996 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

AHMADI FARID | pasha poor halime

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2017
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    89
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background Advances in information and communication technology (ICT) have enabled governments to offer a broad range of various services to their citizens. Identification of stakeholders’ perceptions of quality of e-services is a necessary element for offering quality services. The aim of this research is identification, evaluation and ranking quality dimensions of public e-services with emphasis on ethical indicators. Executive obligation to quality dimensions identified in public service delivery can not only enhance work ethics in servant organizations but also is effective in enhancing ethical culture in the society and satisfaction of citizens. Method The present research attempts to identify and study e-service quality dimensions in organization for civil registration through descriptive-survey. Therefore, a scale was designed by using influential factors of e-services. Using stratified random sampling, a sample size of 198 people of experts and information technology experts of organization for civil registration was selected and developed questionnaire was distributed. Identified e-service quality dimensions were prioritized using TOPSIS and Friedman methods and related software and a framework for evaluating quality performance was proposed. Results The results indicated that the importance of dimensions for e-services users are as follows: Availability, Reliability, Readiness, Transparency, Citizen Centricity, Continuity, Privacy, Identification, Security, Capacity and Integrity. Conclusion It is possible to play a role in enhancing ethics of society through obligation to public service quality management and legitimating enhancement of organization for civil registration among nation through identified factors enforcement in the framework of a total quality management system.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 89

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2017
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    199
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background As indicated by the results of several researchers, supplementing financial sciences and their abilities in ensuring public thoughts have a positive relationship with observing professional conducts. The professionals of financial issues aim to satisfy public expectation ensuring the quality of the provided complex services. Therefore, in addition to professional competency, employees are expected to have ethical competency. The present study aims to elaborate the position of ethics in financial sciences. Several researches have so far been carried on the role of ethics in accounting and auditory according to which, the present paper tries to elaborate on the position of ethics in financial sciences. Conclusion In financial sciences, merely observing standards and technical principles is not satisfying. Employees are supposed to be committed strongly to professional behaviors organized and developed by professional financial federations. Financial scandals are reduced in the society through applying standards and principles of professional behaviors resulting in increasing the clearance of financial reporting. In addition to standards and principles of professional behaviors, academic society also plays an effective role in reducing financial scandals. In financial careers, in addition to professional expertise, morality is also important. In the presented pattern, morality is satisfied through developing morality-based contents in courses and educational programs of financial sciences and technical issues before starting the career and through observing professional principles, considering multidimensionality and moral aspects after entering the career.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 199

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2017
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    120
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background The contemporary thinkers of management sciences outline moralization in their works as a requirement for public management. Indeed, applicable perspective to ethics is the main priority of successful managers. The main objective of this paper is to design a pattern that could state ethics in more practical form for public managers. Method The present study is a mixed research. The statistical population includes academic experts and executive managers of executive offices of Tehran, Khorasan, Qazvin and East Azarbayejan provinces who have superior performance. The sample of study includes 145 managers that they were selected by cluster sampling. They were assessed by interview and questionnaire. Data were analyzed by multi factorial analysis and LISREL software. Results The results show that public administrators conduct their duties in all four schools of normative ethics (Deontology, relativist, Teleology, Virtues) combined. On the other hand, relativist ethics has been addressed in its both individual and social dimension. Conclusion Today, ethics is essential for public management. An eclectic view can support managers in carrying out their affairs ethically. On the other hand, reducing today’s administrative problems can be reduced by the spread of ethics principles and public manager`s conscious awareness.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 120

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2017
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    160
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background One of the important concerns of effective managers is how they must create appropriate context for employees in organization for promoting the responsibility, commitment and work ethics. This policy is called ethics institutionalization. There are various methods for ethics institutionalization. So, the goal of the present study is identifying and prioritizing methods of ethics institutionalization within organization. Method The method of this research is qualitative and quantitative survey. Population of the study includes all experts of judiciary organizations of Qazvin province. 248 subjects select as sample group by Morgan Table. A questionnaire performed for gathering information. Data were analyzed by exploratory factor analysis and Friedman test. Results Results indicate that we can classify ethics institutionalization methods in four category; structural mechanism, designing appropriate human resource management systems, cultural mechanism and monitoring mechanism. Conclusion Findings show that there are various methods of ethics institutionalization. So, managers must noticed that to ethics institutionalization they must use various methods in simultaneous.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 160

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2017
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    125
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Background Achieving the goals of the organization is attained when the work ethics among staff is progressed. Also, perceived organizational justice in any organization is one of the influential factors in raising the level of work ethics. This study aims to predict work ethics based on the components of perceived organizational justice in the staff of Urmia University in the academic year 2014-2015. Method This study is a descriptive – correlation research. The population of this research included 530 people the employees Urmia University, That 225 person of them were selected through random sampling. The Data were gathered by using two standard questionnaires and they were analyzed by SPSS software and by using (MANOVA) and multiple regression analysis and sample t-test. Results The results showed that the components of perceived organizational justice have significant impact on two dimensions of work ethic such as attachment and community spirit in the work. Also, the components of organizational justice predict the all dimensions of the work ethics in the staff of Urmia University. Finally it can be concluded that organizational justice of University staff is somewhat desirable and work ethic staff level is desirable too. Conclusion According to the statistical results, the components of organizational justice predict all aspects of the work ethics in staff of Urmia University.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 125

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    301
  • دانلود: 

    568
چکیده: 

زمینه امروزه علاقه به تحقیق در زمینه اخلاقیات در بازاریابی در حال رشد است و دراین بین نام و نشان اخلاقی نقش مهمی را ایفا می نماید. پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه های نام و نشان اخلاقی و بررسی ارتباط آن با افزایش اعتبار شرکت ها انجام گرفته است. روش این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری تحقیق کلیه مشتریان یکی از شرکت های دارای شناخته ترین برندهای لوازم خانگی و الکترونیکی است، که براساس جدول مورگان و جامعه نامحدود، تعداد 384 نفر براساس روش نمونه گیری در دسترس و به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته است. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی(میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون) و روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزارهای SPSS و PLS صورت گرفته است. یافته ها نتایج تحقیق مبتنی بر تایید رابطه مثبت و معنادار نام و نشان سازی اخلاقی با افزایش اعتبار شرکت ها است. همچنین نام و نشان سازی اخلاقی در سطح محصول و نام و نشان سازی اخلاقی در سطح شرکت تقریبا ارتباط یکسان و مثبت و معناداری با افزایش اعتبار شرکت دارند. در بین کلیه متغیرهای نام و نشان سازی اخلاقی متغیر آسایش بیشترین ارتباط و قیمت ادراکی کمترین ارتباط را با افزایش اعتبار شرکت ها دارند. نتیجه گیری در این تحقیق این نتیجه کلی گرفته شد که نام و نشان سازی اخلاقی و ابعاد آن با افزایش اعتبار شرکت ها رابطه مثبت و معناداری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 301

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 568 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

طولابی زینب

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1243
  • دانلود: 

    897
چکیده: 

زمینه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به عنوان بالا ترین نهادهای آموزشی و تربیتی در آموزش ارزش های اخلاقی، توانمندسازی دانشجویان و تقویت مهارت های ارتباطی آنان نقشی مهم و اساسی ایفا می کنند. پژوهش حاضر بر آن است که رابطه سواد اخلاقی با تعامل استاد/دانشجو و توانمندسازی روان شناختی دانشجویان را بررسی نماید. روش روش پژوهش توصیفی ازنوع همبستگی و از نظر هدف جز تحقیقات کاربردی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان گروه های مدیریت، اقتصاد و حسابداری دانشگاه ایلام در سال تحصیلی 93-94 است که تعداد آنها 500 دانشجو می باشد. با روش نمونه گیری تصادفی ساده و بر اساس فرمول کوکران 217 نفر به عنوان حجم نمونه برآورد شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی، پرسشنامه تعامل استاد – دانشجو و پرسشنامه سواد اخلاقی است. داده ها با استفاده از روش تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نتایج پژوهش نشان داد که از بین مولفه های سواد اخلاقی دو مولفه حساسیت اخلاقی و تخیل اخلاقی رابطه قوی با توانمندسازی دانشجویان دارند و مولفه استدلال ورزی اخلاقی رابطه معنی داری با تعامل استاد/دانشجو دارد. . نتیجه گیری با توجه به این که سواد اخلاقی به عنوان یک عامل مرتبط با تعامل استاد /دانشجو و توانمندسازی دانشجویان است مانند سایر انواع سواد، می تواند توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آموخته شود و توانایی برقراری ارتباط متقابل و مناسب در روابط دانشجویان با اساتید را ایجاد کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1243

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 897 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1075
  • دانلود: 

    755
چکیده: 

زمینه دوره شیرخوارگی، حساس ترین، مهم ترین و حیاتی ترین دوره رشد و تکامل انسان محسوب می شود و شیر مادر، نقشی تعیین کننده در رشد جسمانی، روانی و عاطفی کودک ایفا می کند. شیر مادر، تامین کننده نیازهای ابتدایی نوزاد محسوب می شود و سلامت نوزاد به کیفیت و کمیت شیر مادر وابسته است. بدیهی است نوزادی که در دوران جنینی (از آغاز تشکیل سلول تخم تا هنگام تولد) به نیازهای او توجه شده است، دوران شیرخوارگی (از ابتدای تولد تا پایان دو سالگی) را بهتر طی خواهد کرد. با توجه به اهمیت زیستی تغذیه با شیر مادر، در مقاله حاضر ضرورت اخلاقی تغذیه با شیرمادر و پایبندی به حقوق نوزادان به عنوان هدف مورد توجه قرار گرفته است. نتیجه گیری با توجه به اینکه شیردادن به کودک زیربنا و اساس شخصیت او را پی ریزی می نماید. افزایش ضریب هوشی کودک، تسهیل تربیت و کاهش بروز مشکلاتی همچون اختلالات جسمی و رفتاری، بزهکاری نوجوانی و اعتیاد در بزرگسالی از فواید تغذیه با شیر مادر است. اگرچه، کیفیت و کمیت رشد در میان کودکان متفاوت است، ولی شیر مادر نقش بسیار تعیین کننده ای بر رشد کودک دارد. از این روی، با توجه به اهمیت شیر مادر در رشد جسمی و روانی کودک گمان می رود تغذیه با شیر مادر باید به عنوان یک اولویت اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1075

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 755 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    608
  • دانلود: 

    642
چکیده: 

زمینه در بازار الکترونیکی مبادلات از طریق کانال های الکترونیکی صورت می گیرد. یک بازار الکترونیکی محل ملاقاتی برای خریداران و فروشندگان ایجاد می نماید. هدف از این مقاله تاثیر گرایش های فرهنگی و اخلاق در درک مشتریان از اخلاق فروشندگان الکترونیکی جهت وفاداری مشتریان می باشد. روش پژوهش حاضر در زمره پژوهش های اکتشافی قرار دارد. جامعه تحقیق عبارت بود از متخصصان فروش فروشگاه های الکترونیکی که تعداد 1190 نفر نمونه، از طریق پلت فرم نظرسنجی الکترونیکی انتخاب شدند و یک ایمیل حاوی یک لینک به فروشندگان ارسال شد، از آنها 148 پاسخ دریافت گردید. از 148 پاسخ، 112 پاسخ کامل و قابل استفاده بود. به جز تجربه خرید الکترونیکی و متغیرهای جمعیت شناختی، برای تمام ساختارها با استفاده از آیتم های موجود از مقیاس 5 نقطه (حالت) لیکرت استفاده شد. همه حالت ها، دارای آلفای کرونباخ بالاتر از 74/0، بودند و این نشان دهنده قابلیت اعتماد و اطمینان معیارها بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی و آزمون t استفاده شد. یافته ها با توجه به یافته های این مقاله، مشتریان الکترونیکی تمایل بالایی برای درک بهتری از اخلاق فروشندگان الکترونیکی دارند، و درک بالاتر مشتریان الکترونیکی منجر به افزایش خرید از فروشندگان الکترونیکی می شود. پاسخ دهی به موقع و درست فروشنده الکترونیکی، بر جذب و وفاداری مشتری تاثیر مثبتی دارد. نتیجه گیری سازمان های بزرگ باید اثرات بافت های فرهنگی بر روی نگرش مشتریان از اخلاق فروشندگان را درک کنند تا بتوانند یک استراتژی بازاریابی موفق ایجاد کنند. علاوه براین اگر فروشندگان الکترونیکی شرایط خرید را به صورت امن، محرمانه و خصوصی ایجاد کنند باعث وفاداری و جذب مشتری و در نتیجه خرید مجدد خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 608

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 642 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سلیمی مهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1222
  • دانلود: 

    928
چکیده: 

زمینه نظر به جایگاه والای ورزش در جامعه، و اینکه متولی جامعه ورزش، سازمان های ورزشی می باشند؛ انتظار می رود که مبحث اخلاق حرفه ای در این سازمان ها مورد تاکید باشد، لذا هدف از پژوهش ارائه الگوی توسعه اخلاق حرفه ای در سازمان های ورزشی بود. روش روش تحقیق به لحاظ نوع زمینه یابی و به لحاظ هدف کاربردی بود. جامعه آماری شامل اعضای هیات علمی کشور در رشته مدیریت ورزشی، مدیران وزارت ورزش و جوانان، و فدراسیون های ورزشی بود که تعداد 241 نفر بر اساس جدول کرجسی و مورگان به صورت تصادفی به عنوان نمونه گزینش گردیدند. ابزار پژوهش پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود. جهت تجزیه و تحلیل داده های حاصل از جمع آوری پرسشنامه ها از آزمون تحلیل عاملی تاییدی در نرم افزار SPSS و همچنین تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم در نرم افزار لیزرل 80/8 استفاده شد. یافته ها الگوی نهایی، الگوی توسعه اخلاق حرفه ای در سازمان های ورزشی را در قالب 31 شاخص و 5 مولفه مدیریتی، فردی، مالی، اخلاقی، و آموزشی، مورد تایید قرار داد. نتیجه گیری بهره گیری از کارکنان متخصص و تحصیل کرده؛ برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی و بازآموزی در خصوص معیارهای اخلاق حرفه ای؛ ارتقاء ظرفیت اعتقادی کارکنان و مدیران؛ و کنترل و جهت دهی سرمایه های مالی سرگردان و هنگفت؛ از مهم ترین شاخص های توسعه اخلاق حرفه ای در سازمان های ورزشی معرفی گردیدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1222

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 928 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button