مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

898
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه برساخت گرایی اجتماعی درباره کودکی، و آموزه های آن برای برنامه آموزش تفکر به کودکان

صفحات

 صفحه شروع 94 | صفحه پایان 69

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی دیدگاه برساخت گرایی اجتماعی در باره کودکی است و آنچه این دیدگاه برای برنامه آموزش تفکر به کودکان دارد. پژوهش با روش فلسفی صورت گرفته است. برساخت گرایی اجتماعی دیدگاهی است که کودک و دوره کودکی را برساخته ای اجتماعی-فرهنگی می داند و نه امری طبیعی. بر این اساس, کودک از ویژگی های رشدی طبیعی ثابت برخوردار نیست, در عین حال صلاحیت کافی برای این که به عنوان عامل اجتماعی به حساب آید را دارا می باشد. برخلاف باورهای سنتی, در این دیدگاه کودک نه ارزش ابزاری, بلکه ارزش ذاتی دارد. برساخت گرایی اجتماعی تفکر کودک را مستقل از بزرگسال و برخوردار از سرشتی اجتماعی می داند. این مکتب بر گفتمان های چندگانه پست مدرنیسم, فمینیسم پساساختارگرا, پسااستعمارگرایی و جامعه شناسی جدید کودکی مبتنی است. برخی از آموزه های منتج از برساخت گرایی اجتماعی کودکی در زمینه آموزش تفکر به کودکان از این قرار هستند: بافت و زمینه های فرهنگی و اجتماعی در آموزش تفکر به کودکان اهمیت می یابد, آموزش تفکر به صورت گروهی برجسته می شود. بر روابط تعاملی, یادگیری مشارکتی, دوستی ها و بازی های نمایشی کودکان تاکید می شود. نقش نهادهای غیر رسمی در کنار نهاد رسمی آموزش و پرورش در جریان رشد تفکر کودک بیش از پیش اهمیت می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخه، رضا، صفایی مقدم، مسعود، پاک سرشت، محمدجعفر، و مرعشی، منصور. (1398). بررسی دیدگاه برساخت گرایی اجتماعی درباره کودکی, و آموزه های آن برای برنامه آموزش تفکر به کودکان. تفکر و کودک، 10(2 )، 94-69. SID. https://sid.ir/paper/371936/fa

    Vancouver: کپی

    شیخه رضا، صفایی مقدم مسعود، پاک سرشت محمدجعفر، مرعشی منصور. بررسی دیدگاه برساخت گرایی اجتماعی درباره کودکی, و آموزه های آن برای برنامه آموزش تفکر به کودکان. تفکر و کودک[Internet]. 1398؛10(2 ):94-69. Available from: https://sid.ir/paper/371936/fa

    IEEE: کپی

    رضا شیخه، مسعود صفایی مقدم، محمدجعفر پاک سرشت، و منصور مرعشی، “بررسی دیدگاه برساخت گرایی اجتماعی درباره کودکی, و آموزه های آن برای برنامه آموزش تفکر به کودکان،” تفکر و کودک، vol. 10، no. 2 ، pp. 94–69، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371936/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button