مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

547
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تمایل به رفتار فریبنده و نگرش حسابرسان نسبت به رویه های غیر اخلاقی بازاریابی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه: از هنگامی که تجارت بوجود آمده است رقابت نیز وجود داشته و رفتارهای غیراخلاقی مخّل رقابت تلقی شده اند. به همین دلیل, توجه به رفتارهای غیراخلاقی از اساسی ترین موضوع های پژوهشی در حوزه های مختلف است. در این پژوهش هدف بررسی تأثیر تمایل به رفتار فریبنده بر نگرش حسابرسان نسبت به رویه های غیراخلاقی بازاریابی می باشد. روش: روش تحقیق به کار رفته در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل حسابرسان شاغل بخش خصوصی است. داده های مورد نیاز این پژوهش به صورت نمونه گیری تصادفی ساده از بین 289 تن حسابرسان شاغل در تهران جمع آوری گردید. ابزار گردآوری داده های تحقیق پرسشنامه می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل آماری داده های تحقیق, از رگرسیون چند متغیره استفاده شد. یافته ها: یافته های پژوهش نشان می دهد تمایل به رفتار فریبنده بر نگرش حسابرسان نسبت به رویه های غیراخلاقی بازاریابی تاثیر دارد. همچنین یافته ها بیانگر آن است که با افزایش سطح تحصیلات حسابرسان, تمایل به استفاده از رویه های غیراخلاقی بازاریابی افزایش می یابد. نتیجه گیری: نتایج تایید می نماید که رقابت در حرفه حسابرسی منجر به افزایش رویه های غیراخلاقی در بخش خصوصی و در نهایت منجر به افت کیفیت حسابرسی می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مران جوری، مهدی، وکیلی فرد، حمیدرضا، پورزمانی، زهرا، و رییس زاده، سیدمحمدرضا. (1396). تمایل به رفتار فریبنده و نگرش حسابرسان نسبت به رویه های غیر اخلاقی بازاریابی. اخلاق در علوم و فناوری، 12(3 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/372027/fa

    Vancouver: کپی

    مران جوری مهدی، وکیلی فرد حمیدرضا، پورزمانی زهرا، رییس زاده سیدمحمدرضا. تمایل به رفتار فریبنده و نگرش حسابرسان نسبت به رویه های غیر اخلاقی بازاریابی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1396؛12(3 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/372027/fa

    IEEE: کپی

    مهدی مران جوری، حمیدرضا وکیلی فرد، زهرا پورزمانی، و سیدمحمدرضا رییس زاده، “تمایل به رفتار فریبنده و نگرش حسابرسان نسبت به رویه های غیر اخلاقی بازاریابی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 12، no. 3 ، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372027/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button