مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

435
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین و اعتبار یابی الگوی بازاریابی آموزشی در آموزش فنی و حرفه ای

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 64

چکیده

 زمینه و هدف: هدف از مطالعه حاضر تدوین و اعتبار یابی الگوی بازاریابی آموزشی در آموزش فنی و حرفه ای بود. روش بررسی: جهت دستیابی به هدف تحقیق از روش آمیخته متوالی استفاده شده است که شامل دو بخش کیفی و کمی است. اطلاعات و داده های لازم از مدیران و معاونین دانشگاه های علمی و کاربردی و مراکز فنی و حرفه ای شهر تهران جمع آوری گردیده و سپس الگوی بازاریابی آموزشی در آموزش فنی و حرفه ای اعتبارسنجی شده است. الگوی بازاریابی آموزشی در آموزش فنی و حرفه ای دارای 11 عامل اصلی عوامل فردی, عوامل ساختاری سازمان, بازاریابی خدمات, منابع مالی, خدمات و محصول آموزشی, رویه و سیاستهای آموزشی, فراگیر محوری و توجه به انتظارات, عوامل حقوقی و قانونی, همسویی سیاستهای بازاریابی و سازمان, عوامل اجتماعی و فرهنگی و پیامدها است که شامل 63 شاخص تشکیل دهنده آنها می باشد. یافته ها: یافته های تحقیق نشان داد که ضرایب مسیر همه متغیرهای تحقیق در سطح 01/0 مثبت و معنادار است. اثر مستقیم عوامل فردی (41/0 =β ), عوامل ساختاری سازمان (53/0 =β ), بازاریابی خدمات (41/0 =β ), منابع مالی (50/0 =β ), خدمات و محصول آموزشی (48/0 =β ), رویه و سیاستهای آموزشی (45/0 =β ), فراگیر محوری و توجه به انتظارات (39/0 =β ), عوامل حقوقی و قانونی (45/0-=β ), همسویی سیاستهای بازاریابی و سازمان (35/0 =β ), عوامل اجتماعی و فرهنگی (46/0-=β ) و پیامدها (45/0 =β ) بر بازاریابی آموزشی در سطح (01/0>P) مثبت و معنادار است. براساس یافته های تحقیق میزان 99/0 از بازاریابی آموزشی توسط مدل پژوهش تبیین می شود. نتیجه گیری: براساس محاسبه بارهای عاملی عوامل ساختاری سازمان (53/0) بیشتریت اثرگذاری را بر بازاریابی آموزشی در آموزش فنی و حرفه ای دارد و متغیرهای منابع مالی (50/0), خدمات و محصول آموزشی (48/0) و رویه و سیاستهای آموزشی (45/0) در اولویتهای بعدی قرار می گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی علی اکبری، ندا، سلیمانی، نادر، شفیع زاده، حمید، و طباطبایی، سیدموسی. (1398). تدوین و اعتبار یابی الگوی بازاریابی آموزشی در آموزش فنی و حرفه ای. طب و تزکیه، 28(1 )، 37-64. SID. https://sid.ir/paper/372376/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی علی اکبری ندا، سلیمانی نادر، شفیع زاده حمید، طباطبایی سیدموسی. تدوین و اعتبار یابی الگوی بازاریابی آموزشی در آموزش فنی و حرفه ای. طب و تزکیه[Internet]. 1398؛28(1 ):37-64. Available from: https://sid.ir/paper/372376/fa

    IEEE: کپی

    ندا حاجی علی اکبری، نادر سلیمانی، حمید شفیع زاده، و سیدموسی طباطبایی، “تدوین و اعتبار یابی الگوی بازاریابی آموزشی در آموزش فنی و حرفه ای،” طب و تزکیه، vol. 28، no. 1 ، pp. 37–64، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372376/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button