مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

738
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

أثیر یادگیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی چابکی استراتژیک (مطالعه موردی: ادارات ورزش و جوانان استان همدان و کرمانشاه)

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 43

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی اثر یادگیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی چابکی استراتژیک در اداره-های ورزش و جوانان می باشد. تحقیق حاضر, توصیفی – پیمایشی و از نظر هدف, کاربردی می باشد. جامعه آماری این پژوهش را همه کارشناسان, کارمندان و مدیران اداره های ورزش و جوانان استان های همدان و کرمانشاه در سال 1396 تشکیل داده اند (410N=), که از طریق نمونه گیری تصادفی-طبقه ای متناسب با حجم, تعداد 202 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه استاندارد یادگیری استراتژیک تسینگ (2011), پرسش نامه چابکی استراتژیک سامر (2011), پرسش نامه عملکرد سازمانی هرسی و گلد اسمیت (2003), بود. روایی صوری پرسش نامه ها با استفاده از نظر 10 نفر از متخصصان و اساتید مدیریت ورزشی و روایی سازه با استفاده از تحلیل عامل تأییدی بررسی و تأیید شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار LISREL8/8 استفاده گردید. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که بیشترین میزان اثر مربوط به رابطه بین یادگیری استراتژیک و چابکی استراتژیک کارکنان بود. یادگیری استراتژیک نیز تأثیر نسبتا بالایی بر عملکرد سازمانی داشت, چابکی استراتژیک نیز با شدت متوسطی بر عملکرد سازمانی مؤثر بود. همچنین یادگیری استراتژیک از طریق چابکی استراتژیک اثر چشمگیری بر عملکرد سازمانی می گذارد که از مقدار اثر مستقیم آن بیشتر می باشد. پیشنهاد می شود مدیران سطوح مختلف ادارات ورزش و جوانان, با تهیه برنامه جامع استراتژیک و گردآوری دانش جدید, به منظور گسترش یادگیری استراتژیک, سرعت عکس العمل در مقابل تغییرات محیطی سازمان و افزایش چابکی استراتژیک را برای کارکنان خود مهیا سازند. . .

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، همایون، و فتاحیان، نفیسه. (1397). أثیر یادگیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی چابکی استراتژیک (مطالعه موردی: ادارات ورزش و جوانان استان همدان و کرمانشاه). پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، 8(15 )، 29-43. SID. https://sid.ir/paper/372581/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی همایون، فتاحیان نفیسه. أثیر یادگیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی چابکی استراتژیک (مطالعه موردی: ادارات ورزش و جوانان استان همدان و کرمانشاه). پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی[Internet]. 1397؛8(15 ):29-43. Available from: https://sid.ir/paper/372581/fa

    IEEE: کپی

    همایون عباسی، و نفیسه فتاحیان، “أثیر یادگیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی چابکی استراتژیک (مطالعه موردی: ادارات ورزش و جوانان استان همدان و کرمانشاه)،” پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، vol. 8، no. 15 ، pp. 29–43، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372581/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button