Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

601
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

562
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی لاگ بوک بخش ترمیمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از دیدگاه دانشجویان در سال 1398

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 58

چکیده

 مقدمه: ابزارهای متنوعی برای ارزیابی تحقق اهداف آموزشی وجود دارد. یکی از این ابزارها لاگ بوک می باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی نسبت به لاگ بوک طراحی شده در بخش ترمیمی انجام گرفت. روش کار: در این مطالعه توصیفی مقطعی 60 نفر از دانشجویان دندانپزشکی در سال تحصیلی 1398 به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. اطلاعات از طریق پرسشنامه پژوهشگر ساخته در سه بخش ویژگی های فردی, سوالات مربوط به ارزیابی لاگ بوک و یک سوال باز در خصوص پیشنهادات جمع آوری گردید. روایی پرسشنامه توسط اعضای هیآت علمی تایید گردید. پایایی پرسشنامه با آزمون Cronbach´ s alpha با ضریب 0/8 تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی انجام شد. . نتایج: میانگین نمره ارزیابی کلی لاگ بوک 77/5± 98/28 بود. 7/71 درصد از دانشجویان تاثیر لاگ بوک در آشنایی با نحوه ی ارزشیابی و نمره دهی را زیاد و خیلی زیاد ذکر کردند. در خصوص ضرورت استفاده از لاگ بوک 7/51 درصد از دانشجویان گزینه زیاد و خیلی زیاد را انتخاب کردند. با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون بین معدل ترم و نمره ارزیابی کلی لاگ بوک ارتباط معنی دار و مثبت وجود داشت. بین نمره ارزیابی لاگ بوک و تجربه عدم استفاده از لاگ بوک نیز ارتباط وجود داشت. نتیجه گیری: براساس یافته ها, در مجموع دیدگاه دانشجویان در خصوص استفاده از لاگ بوک متوسط بود و از انجایی که لاگ بوک باید برطرف کننده نیازهای آموزشی دانشجویان باشد, بازنگری در محتوای آن امری ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ولی زاده حقی، هاله، زندیان، حامد، مولایی، شادیه، و آذری پور، فرزانه. (1399). ارزیابی لاگ بوک بخش ترمیمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از دیدگاه دانشجویان در سال 1398. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 11(3 )، 45-58. SID. https://sid.ir/paper/374134/fa

    Vancouver: کپی

    ولی زاده حقی هاله، زندیان حامد، مولایی شادیه، آذری پور فرزانه. ارزیابی لاگ بوک بخش ترمیمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از دیدگاه دانشجویان در سال 1398. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1399؛11(3 ):45-58. Available from: https://sid.ir/paper/374134/fa

    IEEE: کپی

    هاله ولی زاده حقی، حامد زندیان، شادیه مولایی، و فرزانه آذری پور، “ارزیابی لاگ بوک بخش ترمیمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از دیدگاه دانشجویان در سال 1398،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 11، no. 3 ، pp. 45–58، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374134/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا