مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

293
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی به منظور ارتقاء صلاحیت حرفه ای مدیران آموزشی دانشگاه ها

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 68

چکیده

 مقدمه: انسان ارزشمند ترین و بزرگترین ثروت جامعه است بنابراین آموزش او امری حیاتی است. افراد شایسته قادر به استفاده از دانش, توانایی ها, مهارت ها, قابلیت ها و ویژگی های فردی, برای دستیابی به اهداف و استانداردهای مورد نیاز نقش ها و عملکردشان و در نتیجه بهبود مستمر سازمان برای مزیت رقابتی باشند. لذا شناسایی و ارتقاء مهارت, دانش و توانایی ها و خصیصه های فردی و شایستگی های آنان برای موفقیت سازمان ضروری و اجتناب ناپذیر است. محقق در این پژوهش به دنبال ارایه مدلی برای ارتقاء صلاحیت حرفه ای مدیران آموزشی دانشگاه ها می باشد. روش بررسی: روش این تحقیق از نظر هدف کاربردی است و به روش اکتشافی انجام شده است. نحوه گردآوری داده ها به روش کمی صورت گرفته است. در این پژوهش برای جمع آوری داده های مربوط به ادبیات و مبانی نظری, تدوین فرضیه ها و ارایه الگوی اولیه موضوع از روش های کتابخانه ای و همچنین پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. برای توصیف داده ها از آمار توصیفی شامل فراوانی, درصد فراوانی, جدول توزیع فراوانی, ترسیم نمودارها و همچنین توصیف ویژگی های پاسخ دهندگان به پرسشنامه استفاده می گردد. و در تحلیل استنباطی به روش تحلیل عاملی, به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته خواهد شد. جامعه آماری 150 نفر و تعداد آزمودنی ها در این تحقیق شامل 107 نفر (مرد و زن) بوده است. یافته ها: مولفه ها و شاخص های ارتقای صلاحیتهای حرفه ای مدیران آموزشی شامل ارزش, انگیزش, تکنولوژی و فناوری, مدیریتی, دانش, مهارت های میان فردی و ویژگی های شخصیتی می باشد که در زمینه کاهش شکاف و جلوگیری از انحراف در تصمیم گیری ها کمک بسیار شایانی نماید. نتیجه گیری: توجه ویژه مدیران ارشد دانشگاه جامع علمی-کاربردی به عوامل مهم مدیریتی, تکنولوژی و فناوری, ویژگی های شخصیتی و در نهایت مهارت های بین فردی, موجب می شود که بتوانند به اهداف و برنامه های خود در راستای ارتقاء صلاحیت حرفه ای مدیران آموزشی دست یابند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امانی، فاطمه، زمانی مقدم، افسانه، نصیری قرقانی، بابک، سورانی یانچشمه، رضا، و مصلح، مریم. (1398). ارائه مدلی به منظور ارتقاء صلاحیت حرفه ای مدیران آموزشی دانشگاه ها. طب و تزکیه، 28(4 )، 52-68. SID. https://sid.ir/paper/374137/fa

    Vancouver: کپی

    امانی فاطمه، زمانی مقدم افسانه، نصیری قرقانی بابک، سورانی یانچشمه رضا، مصلح مریم. ارائه مدلی به منظور ارتقاء صلاحیت حرفه ای مدیران آموزشی دانشگاه ها. طب و تزکیه[Internet]. 1398؛28(4 ):52-68. Available from: https://sid.ir/paper/374137/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه امانی، افسانه زمانی مقدم، بابک نصیری قرقانی، رضا سورانی یانچشمه، و مریم مصلح، “ارائه مدلی به منظور ارتقاء صلاحیت حرفه ای مدیران آموزشی دانشگاه ها،” طب و تزکیه، vol. 28، no. 4 ، pp. 52–68، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374137/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button