مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی علوم پزشکی: مرور سیستماتیک و فرا تحلیل مطالعات

صفحات

 صفحه شروع 345 | صفحه پایان 362

چکیده

 مقدمه: دانشگاه های علوم پزشکی بیش از هر زمان دیگری به مدیران و رهبران شایسته و اثربخش نیاز دارند تا با تهدیدها و چالش های دنیای مدرن روبرو شوند. این مطالعه با هدف بررسی مطالعات انجام شده در خصوص مؤلفه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی علوم پزشکی انجام شد. روش ها: در این مرور سیستماتیک مطالعات موجود مرتبط با مؤلفه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی علوم پزشکی به زبان های فارسی و انگلیسی در فاصله سالهای 1990 تا 2016 با استفاده از روش تحلیل چارچوب مورد بررسی قرارگرفت. کلید واژه های اصلی مورد استفاده دراین تحقیق, عبارت بودند از: , Department Head, Department Chair, Professional Development Leadership Development و Educational Leadership, Program Director و پایگاه ها و نمایه های اصلی جستجو شامل: , Wiley, Sage, Science Direct, Pubmed, Medline, Eric, Cochran Data Base of Systematic Review Magiran و Iran Medex, SID, Proquest, Taylor& Francis بودند. در جستجوی اولیه 1065 مقاله به دست آمد. پس از غربالگری و ارزیابی کیفی مطالعات, سنتز نهایی بر روی 35 مطالعه انجام شد. روش تحلیل داده ها تحلیل چارچوب ( Framework Analysis ) بود. نتایج: سنتز مقالات مرتبط در دو دسته مطالعات آموزش عالی و آموزش پزشکی, مؤلفه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی علوم پزشکی را در شش درونمایه شامل توسعه مدیریتی, توسعه رهبری, توسعه فردی, توسعه آموزشی, توسعه پژوهشی و توسعه بالینی مشخص نمود. نتیجه گیری: شش درونمایه حاصل از این مرور سیستماتیک, می تواند الگویی اثربخش برای طراحی برنامه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی علوم پزشکی باشد و نتایج مفیدی در ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوانک، ماندانا، ابیلی، خدایار، پورکریمی، جواد، و سلطانی عربشاهی، سیدکامران. (1397). مولفه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی علوم پزشکی: مرور سیستماتیک و فرا تحلیل مطالعات. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 345-362. SID. https://sid.ir/paper/374661/fa

    Vancouver: کپی

    جوانک ماندانا، ابیلی خدایار، پورکریمی جواد، سلطانی عربشاهی سیدکامران. مولفه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی علوم پزشکی: مرور سیستماتیک و فرا تحلیل مطالعات. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):345-362. Available from: https://sid.ir/paper/374661/fa

    IEEE: کپی

    ماندانا جوانک، خدایار ابیلی، جواد پورکریمی، و سیدکامران سلطانی عربشاهی، “مولفه های توسعه حرفه ای مدیران گروه های آموزشی علوم پزشکی: مرور سیستماتیک و فرا تحلیل مطالعات،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 345–362، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374661/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button