Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

661
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

739
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی کج فهمی های دانشجومعلمان علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان درباره ی مفاهیم گرما و دما و مقایسه ی نتایج آن با رشته ی تحصیلی دبیرستانی آنها

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 51

چکیده

 ضرورت درک صحیح مفاهیم علمی از سوی معلمان سبب شد تا پژوهش حاضر, با هدف شناسایی کج فهمی های دانشجو معلمان, درباره ی مفاهیم گرما, دما و تبادل گرمایی انجام شود. در این مطالعه, ابتدا 74 نفر از دانشجومعلمان علوم تربیتی پردیس دخترانه فاطمه الزهرا-اهواز, با مدارک دیپلم علوم انسانی, علوم تجربی و ریاضی فیزیک به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. سپس, از پرسش نامه ای مشتمل بر 5 سوال تشخیصی چهار گزینه ای درباره گرما, دما و تبادل گرمایی استفاده شد. پاسخ های دریافتی از دانشجومعلمان, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در گام نخست, کج فهمی های دانشجومعلمان شناسایی و سپس, با نوع دیپلم آنها مقایسه شد. بررسی ها نشان داد, کج فهمی هایی بالای 50 درصد در بین همه ی دانشجویان, خصوصا دیپلمه های انسانی وجود دارد. در گام بعدی, به مقایسه و بررسی نتایج بدست آمده از مرحله اول با کج فهمی دانش آموزان ابتدایی در رابطه با این موضوع پرداخته شد. یافته های این پژوهش, حاکی از بالاتر بودن درک کامل دانشجومعلمان نسبت به دانش آموزان بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منوچهری زاده، الهام. (1399). شناسایی کج فهمی های دانشجومعلمان علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان درباره ی مفاهیم گرما و دما و مقایسه ی نتایج آن با رشته ی تحصیلی دبیرستانی آنها. پویش در آموزش علوم پایه، 6(20 )، 36-51. SID. https://sid.ir/paper/374697/fa

    Vancouver: کپی

    منوچهری زاده الهام. شناسایی کج فهمی های دانشجومعلمان علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان درباره ی مفاهیم گرما و دما و مقایسه ی نتایج آن با رشته ی تحصیلی دبیرستانی آنها. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1399؛6(20 ):36-51. Available from: https://sid.ir/paper/374697/fa

    IEEE: کپی

    الهام منوچهری زاده، “شناسایی کج فهمی های دانشجومعلمان علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان درباره ی مفاهیم گرما و دما و مقایسه ی نتایج آن با رشته ی تحصیلی دبیرستانی آنها،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 6، no. 20 ، pp. 36–51، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374697/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا