مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

921
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه و بررسی درک دانشجومعلّمان رشته آموزش فیزیک از مفاهیم مرتبط با قانون پایستگی جرم و استوکیومتری و استخراج کج فهمی های آنها

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 72

چکیده

 عدم درک درست مفاهیم علمی سبب انحراف از اهداف و قابلیّت بسط پیدا کردن مفاهیم و استحکام یادگیری درباره ی مطالب علوم مورد مطالعه می گردد. حال اگر مفهوم مورد نظر از نظر علمی انتزاعی و از مفاهیم غیر قابل درکی مانند برخی مفاهیم شیمی باشد, شناخت کج فهمی ها و مقابله با آنها بسیار ضروری تر خواهد بود. استوکیومتری دانش مطالعه ی روابط کمّی در موادّ و واکنش های شیمیایی است, بنابراین یکی از منابع مهمّ ایجاد کج فهمی های شیمی, بحث دشوار استوکیومتری است. در پژوهش حاضر میزان درک دانشجومعلّمان رشته ی آموزش فیزیک از موضوعات مرتبط با بحث استوکیومتری مورد بررسی قرار گرفته است. برای جمع آوری اطّلاعات از دانشجویان خواسته شد بر اساس دانش گذشته, ارتباط و نسبت مفاهیم استوکیومتری, موازنه کردن, معادله شیمیایی و قانون پایستگی جرم را به صورت یک نقشه ی مفهومی بیان کنند. پاسخ های دانشجویان جمع آوری و پس از بررسی, پاسخ های درست و پاسخ های دارای کج فهمی استخراج گردید. مطابق یافته های این تحقیق مشخص گردید بیشتر دانشجویان در بیان ارتباط این مفاهیم با یکدیگر ناتوان هستند و تعدادی از آنها از عبارت های نادرست و دارای کج فهمی استفاده می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعادتی، مسعود، و خدایی، علیرضا. (1398). مطالعه و بررسی درک دانشجومعلّمان رشته آموزش فیزیک از مفاهیم مرتبط با قانون پایستگی جرم و استوکیومتری و استخراج کج فهمی های آنها. پژوهش در آموزش شیمی، 1(4 )، 51-72. SID. https://sid.ir/paper/269440/fa

    Vancouver: کپی

    سعادتی مسعود، خدایی علیرضا. مطالعه و بررسی درک دانشجومعلّمان رشته آموزش فیزیک از مفاهیم مرتبط با قانون پایستگی جرم و استوکیومتری و استخراج کج فهمی های آنها. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1398؛1(4 ):51-72. Available from: https://sid.ir/paper/269440/fa

    IEEE: کپی

    مسعود سعادتی، و علیرضا خدایی، “مطالعه و بررسی درک دانشجومعلّمان رشته آموزش فیزیک از مفاهیم مرتبط با قانون پایستگی جرم و استوکیومتری و استخراج کج فهمی های آنها،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 1، no. 4 ، pp. 51–72، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269440/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button