مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

494
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین شخصیت برند با وفاداری طرفداران تیم های فوتبال

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 31

چکیده

 هدف هدف از تحقیق حاضر بررسی رایطه بین شخصیت برند با وفاداری طرفداران تیم های استقلال و پرسپولیس در استان مازندران است. روش شناسی روش انجام تحقیق حاضراز نوع توصیفی و همبستگی و جامعه آماری آن طرفداران دو تیم استقلال و پرسپولیس در استان مازندران است که تعداد نمونه 385 نفر به صورت خوشه ای تصادفی در سه منطقه محلی غرب, مرکز و شرق استان انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته شخصیت برند برگرفته از پرسشنامه استاندارد خدادادی (1393) و پرسشنامه وفاداری مشتریان آلن (1990) استفاده شده است. جهت برآورد روایی محتوا پرسشنامه از نظرات 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشی و متخصصان مربوطه استفاده شده است و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (شخصیت برند 83/0 و وفاداری مشتریان 72/0) به دست آمد. از آمار توصیفی برای توصیف متغیرهای جامعه تحقیق و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کلموگروف اسمیرنوف و ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. یافته ها نتایج نشان داد که بین شخصیت برند با وفاداری طرفداران رابطه معنی دار و مستقیمی وجود دارد (001/0p =) و هر دو بعد شخصیت برند (شایستگی و هیجان) تاثیر مثبت و معنی داری بر وفاداری به برند دارند (001/0p =). همچنین تحلیل رگرسیون نشان داد که هم در بعد رفتاری وفاداری و هم در بعد نگرشی وفاداری, بعد هیجان در رتبه اول از نظر پیش بینی شخصیت برند نسبت به وفاداری برند قرار دارد (001/0p =؛ 390/0, 179/0 = ضریب بتا). بعد شایستگی شخصیت در بعد رفتاری وفاداری معنی دار بوده (003/0 p =) اما در بعد نگرشی وفاداری معنی دار نبوده است (176/0 p =). نتیجه گیری به طور کلی لازم و ضروری است تا مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در جهت تقویت بعد هیجان برند در تیم و باشگاه خود گام بردارند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی پور، طاهره، رمضانی نژاد، رحیم، و کلاشی، مازیار. (1398). رابطه بین شخصیت برند با وفاداری طرفداران تیم های فوتبال. مدیریت و توسعه ورزش، 8(4 (پیاپی 20) )، 19-31. SID. https://sid.ir/paper/375240/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی پور طاهره، رمضانی نژاد رحیم، کلاشی مازیار. رابطه بین شخصیت برند با وفاداری طرفداران تیم های فوتبال. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1398؛8(4 (پیاپی 20) ):19-31. Available from: https://sid.ir/paper/375240/fa

    IEEE: کپی

    طاهره ابراهیمی پور، رحیم رمضانی نژاد، و مازیار کلاشی، “رابطه بین شخصیت برند با وفاداری طرفداران تیم های فوتبال،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 8، no. 4 (پیاپی 20) ، pp. 19–31، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375240/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button