مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

644
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازشناسی راه های تقویت شایستگی کلیدی تامل دانشجو معلمان در محیط یادگیری کارورزی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 89

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مرور و ترکیب نظام مند پژوهش های اجرا شده در زمینه ارتقای تأمل بر تدریس با تمرکز بر روش ها و ابزار تکنولوژی تسهیل گر بحث تاملی, انجام شد. روش پژوهش مرور نظام مند بود و این مرور تحقیقات علمی پژوهشی در بازه زمانی ده سال گذشته(2018-2008) را در برگرفت. با جستجو در پایگاه های مختلف و اعمال معیارهای دربرگیری, در نهایت 26 مقاله واجد شرایط برای تحلیل شناسایی شدند و نتایج پژوهش در دو دسته کلی روش ها و ابزار تکنولوژی تسهیل گر سازمان دهی شدند. در دسته روش ها, دو نوع روش برای شناسایی موقعیت نامنسجم شامل ارائه و کمک به شناخت موقعیت نامنسجم شناسایی شد. روش های شناسایی شده برای تعمیق بحث تأملی شامل روش های پرسیدن سؤال هایی برای هدایت تأمل, زیرسوال بردن ایده ها, فراهم آوردن نظرات متخصصان و ذی نفعان, برجسته سازی تعارض ها, ارائه محرک های پرسش گری و پرسیدن سؤال هایی برای ارزشیابی تأمل بودند. برای شناخت تغییر هم دو دسته روش های گذشته نگر و آینده نگر شناسایی شد. برای ابزار تکنولوژی تسهیل گر پشتیبانی از ارتقای تأمل, چهار نوع ابزار شامل: 1-ابزار مربوط به مدیریت و مستندسازی داده ها, 2-ابزار ارائه و آماده سازی محتوای تأمل, 3-ابزار بازنمایی تأمل و مفاهیم مربوط به تأمل, و 4-ابزار اجتماعی تسهیل گر بحث های تأمل شناسایی شدند. یافته های پژوهش حاضر می تواند به اساتید دانشگاه به خصوص دانشگاه تربیت معلم کمک نماید تا با به کارگیری این روش ها, ارتقای تأمل دانشجویان را تسهیل نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظیمی یانچشمه، اسماعیل. (1399). بازشناسی راه های تقویت شایستگی کلیدی تامل دانشجو معلمان در محیط یادگیری کارورزی. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، 3(1 (پیاپی 5) )، 63-89. SID. https://sid.ir/paper/376084/fa

    Vancouver: کپی

    عظیمی یانچشمه اسماعیل. بازشناسی راه های تقویت شایستگی کلیدی تامل دانشجو معلمان در محیط یادگیری کارورزی. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)[Internet]. 1399؛3(1 (پیاپی 5) ):63-89. Available from: https://sid.ir/paper/376084/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل عظیمی یانچشمه، “بازشناسی راه های تقویت شایستگی کلیدی تامل دانشجو معلمان در محیط یادگیری کارورزی،” مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، vol. 3، no. 1 (پیاپی 5) ، pp. 63–89، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376084/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button