Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

269
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

151
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دوره ی دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش های خودآزمایی و پوشه کار

صفحات

 صفحه شروع 148 | صفحه پایان 165

چکیده

 هدف این پژوهش, شناسایی دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دوره ی دوم متوسطه از روش های ارزشیابی کیفی (با تأکید بر روش خودآزمایی و روش استفاده از پوشه کار) است. روش مورد استفاده در این پژوهش پدیدارنگاری (تفسیری) است. مشارکت کنندگان در پژوهش, دبیران زبان انگلیسی دوره ی دوم متوسطه شهرستان شهریار در سال تحصیلی 98-1397 بودند. با روش نمونه گیری هدفمند (رویکرد انتخاب موارد مطلوب و تا سرحد اشباع), انتخاب نمونه ها تا دریافت اطلاعات جدید ادامه پیدا کرد و 18 نفر (7 نفر مرد و 11 نفر زن) انتخاب شدند. این دبیران مورد مصاحبه نیمه ساختاریافته قرار گرفتند و اظهارات آنان به روش تحلیل مضمون, تحلیل گردید. روایی و پایایی ابزار با استفاده از قابلیت اعتبار, قابلیت انتقال, قابلیت تأیید و اطمینان پذیری تأیید شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد آنان روش خودآزمایی را به عنوان یک روش معتبر برای ارزشیابی قبول ندارند و از روش استفاده از پوشه کار نیز به طورجدی بهره نمی گیرند. این پژوهش نشان داد که دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دوره ی دوم متوسطه از روش های ارزشیابی کیفی, میزان قابل توجهی از دانش ضمنی دبیران را شکل نمی دهد و اعتماد آنان به ارزشیابی کیفی پایین است. تعداد زیادی از دبیران از ارزشیابی کیفی به عنوان مکملی برای ارزشیابی عینی و برای بهبود فرایند آموزش استفاده می کنند و ارزشیابی کیفی را روشی جدی برای ارزشیابی نمی بینند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصرتی، شادی، خسروی، محبوبه، و قادری، مصطفی. (1399). دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دوره ی دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش های خودآزمایی و پوشه کار. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 17(39 (پیاپی 66) )، 148-165. SID. https://sid.ir/paper/376610/fa

    Vancouver: کپی

    نصرتی شادی، خسروی محبوبه، قادری مصطفی. دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دوره ی دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش های خودآزمایی و پوشه کار. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1399؛17(39 (پیاپی 66) ):148-165. Available from: https://sid.ir/paper/376610/fa

    IEEE: کپی

    شادی نصرتی، محبوبه خسروی، و مصطفی قادری، “دانش ضمنی دبیران زبان انگلیسی دوره ی دوم متوسطه از ارزشیابی کیفی: با تأکید بر روش های خودآزمایی و پوشه کار،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 17، no. 39 (پیاپی 66) ، pp. 148–165، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376610/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا