مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

601
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش حاکمیت ارتباطی با مشتری در محیط زیست و بهبود عملکرد اقتصادی از طریق مدیریت زنجیره تأمین سبز

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 190

چکیده

 کنترل رسمی از سوی مشتریان از طریق عقد قرارداد و نظارت مستلزم این است که شرکت ها شیوه های مدیریت زنجیره تأمین سبز را اجرا کنند [1](GSCM). کنترل غیررسمی حاکمیت رابطه ای مشتری [2](CRG) از حیث اعتماد و تعاون همچنین نقش مهمی را بازی می کند, اما چگونگی نحوه تأثیرات حاکمیت رابطه ای مشتری بر روی شرکت ها در دستیابی به عملکرد اقتصادی و محیطی از طریق شیوه های مدیریت زنجیره تأمین به خوبی آشکار نیست. به منظور بررسی و کاوش در نقش حاکمیت رابطه ای مشتری, این پژوهش یک مدل مفهومی را با چهار فرضیه به منظور پیشنهاد اثرات میانجی گری و تعدیل گری حاکمیت رابطه ای مشتری بر روی روابط بین دو شیوه مدیریت زنجیره تأمین سبز (نوآوری سبز و خرید سبز) و عملکرد اقتصادی/ محیطی توسعه داده شده است. بر اساس 333 پرسشنامه جمع آوری شده از شهرهای صادراتی معمولی در چین, دو عامل و مؤلفه حاکمیت رابطه ای مشتری یعنی «اعتماد و رابطه » و«تعاون و تعامل» شناسایی شد. نتایج آماری به دست آمده از طریق تجزیه وتحلیل سلسله مراتبی نشان داد که هر دو تأثیر میانجیگری و تعدیل کنندگی وجود دارد. حاکمیت رابطه ای مشتری به طور جزئی اثر شیوه های مدیریت زنجیره تأمین سبز بر روی عملکرد محیطی را تعدیل کند. به هرحال, اعتماد و رابطه برای نوآوری سبز در فراهم کردن عملکرد محیطی می تواند تعیین کننده باشد. اگر شرکت ها درصدد آن باشند تا عملکرد اقتصادی خود را از طریق خرید سبز بهبود دهند, آن ها باید بین خود و مشتریانشان اعتماد و رابطه برقرار کنند. درحالی که تعاون و تعامل با مشتری در دستیابی به عملکرد اقتصادی از طریق نوآوری سبز برای شرکت ها ضروری و حیاتی است. این پژوهش به گسترش مطالعات قبلی درباره کنترل رسمی ازمشتریان برای بررسی نقش حاکمیت ارتباطی با مشتری در محیط زیست و بهبود عملکرد اقتصادی از طریق مدیریت زنجیره تأمین سبز کمک می کند.نتایج آماری, اثربخشی سازوکار حاکمیت از دیدگاه رابطه با مشتری برای دستیابی به عملکرد اقتصادی و محیطی از طریق شیوه های مدیریت زنجیره تأمین سبز را شناسایی کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احسانی فر، محمد، و سیاه چشم هرزندی، مهری. (1399). نقش حاکمیت ارتباطی با مشتری در محیط زیست و بهبود عملکرد اقتصادی از طریق مدیریت زنجیره تأمین سبز. اندیشه آماد، 19(75 )، 169-190. SID. https://sid.ir/paper/376695/fa

    Vancouver: کپی

    احسانی فر محمد، سیاه چشم هرزندی مهری. نقش حاکمیت ارتباطی با مشتری در محیط زیست و بهبود عملکرد اقتصادی از طریق مدیریت زنجیره تأمین سبز. اندیشه آماد[Internet]. 1399؛19(75 ):169-190. Available from: https://sid.ir/paper/376695/fa

    IEEE: کپی

    محمد احسانی فر، و مهری سیاه چشم هرزندی، “نقش حاکمیت ارتباطی با مشتری در محیط زیست و بهبود عملکرد اقتصادی از طریق مدیریت زنجیره تأمین سبز،” اندیشه آماد، vol. 19، no. 75 ، pp. 169–190، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376695/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button