مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

877
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

750
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مدیریت زنجیره تامین سبز بر عملکرد اقتصادی از طریق نقش تعدیلی حاکمیت مشتری

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 140

چکیده

 مدیریت زنجیره تامین سبز در شرکت های صنعتی از طریق ایجاد مطلوبیت و حاکیت رابطه ای از منظر زیست محیطی در سراسر زنجیره تامین می کوشد تا از این مقوله در کل زنجیره تامین به عنوان یک ابزار راهبردی در مزیت رقابتی پایدار سود ببرند. هدف پژوهش بررسی تاثیر مدیریت زنجیره تامین سبز بر عملکرد اقتصادی از طریق نقش تعدیلی حاکمیت مشتری در شرکت مپنا است. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری راکارشناسان شرکت مپنا به تعداد 240 نفر تشکیل دادند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی 148 نفر تعیین شده است. ابزار مورد استفاده پرسشنامه است. پایایی آنها از روش ضریب آلفای کرونباخ 0. 879 و روایی ابزار با روش محتوایی و سازه مورد تایید قرار گرفت. اطلاعات تحقیق به کمک نرم افزار پی. ال. اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق حاکی از آن است که تاثیر مدیریت زنجیره سبز بر عملکرد اقتصادی به میزان 3. 324 است. تاثیر مدیریت زنجیره سبز بر حاکمیت رابطه ای مشتری به میزان 6. 685 است. تاثیر حاکمیت رابطه ای مشتری بر عملکرد اقتصادی به میزان 7. 950 است. در نتیجه مدیریت زنجیره سبز بر عملکرد اقتصادی تاثیر دارد وحاکمیت مشتری نقش تعدیلگر را در مدیریت زنجیره تامین سبز و عملکرد اقتصادی دارد. مدیران می توانند برای توسعه ارتباط با مشتریان, ارتقای ظرفیت دانش, مهارت و تجربه اندوزی از طریق آموزش کارکنان و بهره مندی از افراد با تجربه مدنظر خود قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طوطیان، صدیقه، سعیدی، لیلا، و سیفی، محمدهادی. (1399). تاثیر مدیریت زنجیره تامین سبز بر عملکرد اقتصادی از طریق نقش تعدیلی حاکمیت مشتری. اندیشه آماد، 19(72 )، 123-140. SID. https://sid.ir/paper/377313/fa

    Vancouver: کپی

    طوطیان صدیقه، سعیدی لیلا، سیفی محمدهادی. تاثیر مدیریت زنجیره تامین سبز بر عملکرد اقتصادی از طریق نقش تعدیلی حاکمیت مشتری. اندیشه آماد[Internet]. 1399؛19(72 ):123-140. Available from: https://sid.ir/paper/377313/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه طوطیان، لیلا سعیدی، و محمدهادی سیفی، “تاثیر مدیریت زنجیره تامین سبز بر عملکرد اقتصادی از طریق نقش تعدیلی حاکمیت مشتری،” اندیشه آماد، vol. 19، no. 72 ، pp. 123–140، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377313/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button