مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,084
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,044
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش واقعیت مجازی در ایجاد حس حضور، تمایلات رفتاری و بازاریابی مقاصد گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 94

چکیده

 فناوری پیشرفته ی واقعیت مجازی, با فراهم نمودن فرصت پیش تجربه مقصد, صنعت گردشگری را دستخوش تغییرات کرده است. بنابراین, این صنعت, با چالش درک هر چه بیشتر تکنولوژی واقعیت مجازی به منظور جذب و نگهداری گردشگران بالقوه روبرو شده است. در این پژوهش نقش نمایشگر واقعیت مجازی در شکل-گیری حس حضور فضایی و تمایلات رفتاری پس از تجربه محیط مجازی مدنظر قرار گرفته است. 302 نفر از گردشگران خروجی بالقوه در قالب دو گروه مجزا و به روش گلوله برفی انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامه است که پس از تایید روایی و پایایی, توزیع گردید. داده ها توسط آزمون ANOVA دو سویه و آزمون همبستگی پیرسون تحلیل شدند. نتایج نشان دادند که نمایشگر واقعیت مجازی بر هر دو بعد حس خودیابی و عملکرد ممکن از حس حضور فضایی تاثیر مثبت دارد. نمایشگر واقعیت مجازی به صورت مستقیم بر تمایلات رفتاری تاثیر نداشته و از طریق حس خودیابی بر تمایلات رفتاری پس از تجربه محیط مجازی اثر می گذارد. قدرت تجسم فردی بر حس حضور فضایی تاثیر معناداری دارد و بنابراین, هر چه کاربر محیط مجازی از قدرت تجسم بالاتری برخوردار باشد, بهتر می تواند خود را در محیط مجازی حس کند. همچنین, میان دو متغیر حس حضور فضایی و تمایلات رفتاری همبستگی مثبت وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چاکررضا، شیوا، میرزایی، روزبه، و تبریزی، نازنین. (1398). نقش واقعیت مجازی در ایجاد حس حضور, تمایلات رفتاری و بازاریابی مقاصد گردشگری. برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 8(30 )، 79-94. SID. https://sid.ir/paper/377440/fa

    Vancouver: کپی

    چاکررضا شیوا، میرزایی روزبه، تبریزی نازنین. نقش واقعیت مجازی در ایجاد حس حضور, تمایلات رفتاری و بازاریابی مقاصد گردشگری. برنامه ریزی و توسعه گردشگری[Internet]. 1398؛8(30 ):79-94. Available from: https://sid.ir/paper/377440/fa

    IEEE: کپی

    شیوا چاکررضا، روزبه میرزایی، و نازنین تبریزی، “نقش واقعیت مجازی در ایجاد حس حضور, تمایلات رفتاری و بازاریابی مقاصد گردشگری،” برنامه ریزی و توسعه گردشگری، vol. 8، no. 30 ، pp. 79–94، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377440/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button