مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

916
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

529
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عملکرد تعادلی ایستا و پویا در کودکان کم شنوای شدید تا عمیق مادرزاد

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 112

چکیده

 زمینه و هدف: مطالعات انجام شده از دهه 1900, اختلاف کودکان کم شنوای شدید و عمیق با کودکان هنجار در طیف گسترده ای از تمرینات حرکتی, به ویژه حفظ تعادل را نشان داده است. مطالعه حاضر با هدف بررسی مهارت های تعادلی ایستا و پویا در کودکان کم شنوای شدید تا عمیق مادرزاد و مقایسه آن با کودکان هنجار هم سن صورت گرفت.روش بررسی: بررسی مقطعی حاضر روی 30 کودک کم شنوای شدید تا عمیق و 40 کودک هنجار 10-6 ساله انجام شد. ارزیابی مهارت های تعادلی با زیرآزمون تعادلی نه مرحله ای, نسخه دوم آزمون قابلیت حرکتی بروئینینکس اوسرتسکی انجام شد.یافته ها: کودکان کم شنوا در هفت مرحله از آزمون, درصد ردی از 16.7 تا 100.0 درصد و گروه هنجار تنها در سه مرحله آزمون, درصد ردی از 2.5 تا 57.5 درصد داشتند که اختلاف آنها معنی دار بود(p<0.0001) . بین دو گروه در دو مهارت ایستادن روی یک پا با چشم های بسته روی زمین و سپس روی تخته تعادلی, تفاوت معنی داری مشاهده شد.(p<0.0001) نتیجه گیری: به نظر می رسد رشد مهارت های تعادلی ایستا نسبت به مهارت های پویا, دیرتر به وقوع می پیوندد. از آنجا که کودکان کم شنوای شدید تا عمیق نسبت به کودکان هنجار, در هر دو مهارت های تعادلی ایستا و پویا ضعیف تر عمل می کنند, ارزیابی رفتاری مهارت های تعادلی می تواند به شناسایی اختلالات تعادلی کمک نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، زهرا، ملایری، سعید، رضازاده، نیما، و حاجی حیدری، فریده. (1390). بررسی عملکرد تعادلی ایستا و پویا در کودکان کم شنوای شدید تا عمیق مادرزاد. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 20(2 (پیاپی 36))، 102-112. SID. https://sid.ir/paper/379044/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری زهرا، ملایری سعید، رضازاده نیما، حاجی حیدری فریده. بررسی عملکرد تعادلی ایستا و پویا در کودکان کم شنوای شدید تا عمیق مادرزاد. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1390؛20(2 (پیاپی 36)):102-112. Available from: https://sid.ir/paper/379044/fa

    IEEE: کپی

    زهرا جعفری، سعید ملایری، نیما رضازاده، و فریده حاجی حیدری، “بررسی عملکرد تعادلی ایستا و پویا در کودکان کم شنوای شدید تا عمیق مادرزاد،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 20، no. 2 (پیاپی 36)، pp. 102–112، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379044/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button