مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

339
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نیازهای اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1397: کاربرد رویکرد توافق سنجی: یک مطالعه توصیفی

صفحات

 صفحه شروع 279 | صفحه پایان 294

چکیده

 زمینه و هدف: توسعه حرفه ای اعضاء هییت علمی, از جنبه های بهبود کیفیت دانشگاهی است و در نظام آموزشی یکی از عوامل موثر در ارتقاء کیفیت و توانمندسازی اعضاء هییت علمی است. هدف پژوهش حاضر, تعیین نیازهای اعضاء هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با به کارگیری رویکرد توافق سنج می باشد. مواد و روش ها: پژوهش توصیفی حاضر به صورت سرشماری بر روی 57 نفر از اعضاء هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1397 با هدف شناسایی نیازها در پنج حیطه نیازهای پژوهشی, آموزشی, مهارت ها و توانمندی های فردی, فناوری اطلاعات و ارزش یابی و نیازهای مدیریتی و اجرایی با به کارگیری تکنیک دلفی در سه راند انجام شد. نتایج با محاسبه میانگین, انحراف معیار, میانه در قالب جداول جداگانه درج و اولویت نیازها در هر حیطه مشخص گردید. یافته ها: مهم ترین نیازها در پنج حیطه شامل آشنایی با نگارش مقالات به زبان انگلیسی, جستجو در منابع الکترونیکی و پایگاه های اطلاعاتی, آشنایی با شیوه های نوین تدریس در کلاس, اصول و شیوه های یادگیری, آشنایی با دوره های آموزش زبان Speaking, آشنایی با فن ترجمه, روش های تحلیل و معادلات ساختاری با لیزرل و AMOS, نرم افزارهای تحلیل پژوهش های کیفی, و هم چنین آشنایی با مهارت های ارتباطی و نحوه مدیریت کلاس بود. نتیجه گیری: بر اساس نیازهای فوق, طراحی, اجرا و ارزش یابی برنامه های آموزشی توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان پیشنهاد می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    افشار، عاطفه، نصیرزاده، مصطفی، سلیم آبادی، یاسر، ایرانمنش، فواد، و حسین زاده، لاله. (1399). بررسی نیازهای اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1397: کاربرد رویکرد توافق سنجی: یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 19(3 )، 279-294. SID. https://sid.ir/paper/379204/fa

    Vancouver: کپی

    افشار عاطفه، نصیرزاده مصطفی، سلیم آبادی یاسر، ایرانمنش فواد، حسین زاده لاله. بررسی نیازهای اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1397: کاربرد رویکرد توافق سنجی: یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1399؛19(3 ):279-294. Available from: https://sid.ir/paper/379204/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه افشار، مصطفی نصیرزاده، یاسر سلیم آبادی، فواد ایرانمنش، و لاله حسین زاده، “بررسی نیازهای اعضاء هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال 1397: کاربرد رویکرد توافق سنجی: یک مطالعه توصیفی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 19، no. 3 ، pp. 279–294، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379204/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button