مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر نیازهای آموزشی اعضای هیئت علمی به منظور توانمندسازی آنان در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 59

چکیده

 مقدمه و هدف: اعضای هیئت علمی سرمایه های اساسی یک دانشگاه بوده و ارتقاء توانمندی آموزشی آنان منتج به توانمندی سیستم آموزشی و تربیت نیروی انسانی با مهارتو تبحر می باشد. لذا نیاز سنجی آموزشی در جهت توا نمندسازی بیشتر انان جزئی جدائی ناپذیر از برنامه ریزی آموزشی محسوب می شود. روش ها: پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی به روش مقطعی است که در آن 65 درصد از اساتید دانشگاه به روش سرشماری وارد مطالعه شدند و از پرسشنامه-ایپژوهشگر ساخته با روایی و پایایی تایید شده به عنوان ابزار جمع آوری اطلاعات استفاده کردند و نتایج حاصل از طریق نرم افزار SPSSتجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: در این مطالعه بیشترین الویت از نظر اساتید به ترتیب شامل: حیطه ی روش های نوین و فنون تدریس (68%), حیطه-ی راهنمایی و مشاوره ی آموزشی(62%), حیطه ی روش های ارتقائ حرفه ای(61%), حیطه ی ضوابط ومقررات دانشگاهی(3/58), حیطه-ی کاربرد رایانه در آموزش(55%), حیطه ی عملکرد مبتنی بر شواهد(47%), حیطه یروش های ارزیابی دانشجو (43%)بود. همچنین در این مطالعه بین مرتبه ی علمی اساتید و تمایل آنان به برگزاری گارگاه-ها به صورت مجازی یا حضوری تفاوت معنی داریمشاهده نشد043/0p= و بین گروه-های پایه و بالینی و تمایل آنان به برگزاری کارگاه ها به شکل های حضوری و مجازی نیز تفاوت معنی داری وجود نداشت 053/0p= و می-توان گفت تمایل به برگزاری کارگاه ها به شکل حضوری در همه ی مرتبه های علمی از دو گروه پایه و بالینی بیشتر از شکل مجازی بود. نتیجه-گیری: برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی اساتید بصورت کاربردی ضروری به نظر می رسد و در برگزاری کارگاه ها باید اولویت های آموزشی در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، فریبا، حسینی، سیده مریم، ملک پور، افسانه، معزی، معصومه، حسینی، سیده آسیه، رئیسی، نیما، و رئیسی، کیمیا. (1398). تحلیلی بر نیازهای آموزشی اعضای هیئت علمی به منظور توانمندسازی آنان در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 6(1 )، 47-59. SID. https://sid.ir/paper/266154/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی فریبا، حسینی سیده مریم، ملک پور افسانه، معزی معصومه، حسینی سیده آسیه، رئیسی نیما، رئیسی کیمیا. تحلیلی بر نیازهای آموزشی اعضای هیئت علمی به منظور توانمندسازی آنان در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی[Internet]. 1398؛6(1 ):47-59. Available from: https://sid.ir/paper/266154/fa

    IEEE: کپی

    فریبا کریمی، سیده مریم حسینی، افسانه ملک پور، معصومه معزی، سیده آسیه حسینی، نیما رئیسی، و کیمیا رئیسی، “تحلیلی بر نیازهای آموزشی اعضای هیئت علمی به منظور توانمندسازی آنان در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،” راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، vol. 6، no. 1 ، pp. 47–59، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button