مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از روش یادگیری مبتنی بر حل مسئله در آموزش علوم پزشکی در ایران: یک مرور نظام مند

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 مقدمه: مهارت حل مسأله, در بالاترین سطح شناختی انسان قرار دارد و از ارزشمندترین اهداف تربیتی آموزشی به حساب می آید. دانشجویان علوم پزشکی با توجه به ماهیت رشته نیاز به ارتقاء مهارت در زمینه حل مسئله دارند. مطالعه حاضر باهدف بررسی مطالعات انجام شده در زمینه استفاده از روش آموزش مبتنی بر حل مسئله در آموزش علوم پزشکی صورت گرفته است. روش کار: در این مرور نظام مند, با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی داده های فارسی SID و Irandoc, Magiran وIran Medex از سال 1380 تا 1397 و جستجو در پایگاه های اطلاعاتیScopus, Pubmed, Web of Science از سال 1970 تا 2018, مقالات جست و جو و استخراج شدند. جهت افزایش اعتبار و پایایی, دو نفر کیفیت مقالات را به طور جداگانه مورد ارزیابی قرار دادند. یافته ها: از 4500 مقاله اولیه, 16 مورد از مقالات مورد مرور نهائی قرار گرفتند. اهم یافته های مقالات به این نکته اشاره داشت که استفاده از روش مبتنی بر حل مسئله در آموزش خودراهبر موثر است. در این روش دانشجویان اطلاعات را تحلیل کرده و به نتیجه می رسند و از تکرار و حفظ کردن می پرهیزند. نتیجه گیری: : استفاده از روش های نوین تدریس جهت ایجاد انگیزه برای مشارکت فعال دانشجویان, یک ضرورت است. ارتقاء توانمندی دانشجویان در دسترسی و استفاده مستقل از منابع جهت ارتقای توانمندی در حل مسئله یکی از مسائل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد لذا استفاده از این روش هم در آموزش تئوری و هم در آموزش بالینی توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی پور، معصومه، هراتی خلیل آباد، تورج، واعظی، عاطفه، سپهری نیا، منصوره، و شالی، محبوبه. (1398). استفاده از روش یادگیری مبتنی بر حل مسئله در آموزش علوم پزشکی در ایران: یک مرور نظام مند. پژوهش پرستاری، 14(3 )، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/379537/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی پور معصومه، هراتی خلیل آباد تورج، واعظی عاطفه، سپهری نیا منصوره، شالی محبوبه. استفاده از روش یادگیری مبتنی بر حل مسئله در آموزش علوم پزشکی در ایران: یک مرور نظام مند. پژوهش پرستاری[Internet]. 1398؛14(3 ):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/379537/fa

    IEEE: کپی

    معصومه ایمانی پور، تورج هراتی خلیل آباد، عاطفه واعظی، منصوره سپهری نیا، و محبوبه شالی، “استفاده از روش یادگیری مبتنی بر حل مسئله در آموزش علوم پزشکی در ایران: یک مرور نظام مند،” پژوهش پرستاری، vol. 14، no. 3 ، pp. 1–9، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379537/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button