مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,843
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

741
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه پیشرفت تحصیلی در تدریس به روش سخنرانی و یادگیری مبتنی بر مساله در دانشجویان پزشکی: یک مرور نظام مند

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: امروزه محققین معتقدند که تفاوت هایی در تاثیرگذاری آموزش بر پایه مساله در مقایسه با روش های سنتی و مرسوم مانند سخنرانی وجود دارد و در همین راستا, پژوهش های زیادی انجام شده است. مطالعه حاضر به منظور بررسی مطالعات مختلف با هدف مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی در روش تدریس سخنرانی و یادگیری مبتنی بر مساله از طریق مرور نظام مند شواهد انجام پذیرفت.روش ها: پژوهش حاضر به روش مرور نظام مند مطالعات انجام شد. در این مطالعه, کلیه مقالات منتشر شده از سال های 1998 تا 2013 که مرتبط با مقایسه پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پزشکی با دو روش سخنرانی و یادگیری مبتنی بر مساله بود, مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. ابتدا سوال مطالعه تعریف و استراتژی جستجو مشخص گردید. برای جستجوی مطالعات از بانک داده های بین المللی از جمله, Pubmed, SCOPUS, Wiley, Springer, Ovid, EMBASE و منابع داخلی از بانک های MagirIran, Iranmedex., Irandoc, SID و مجلات مرتبط با استفاده از کلیدواژه های مناسب و ترکیب آنها استفاده گردید. مقالاتی که شرایط ورود به مطالعه را داشتند از نظر کیفیت با استفاده از چک لیست های مربوطه ارزیابی شدند.نتایج: از مجموع 95 مقاله که در جستجوی اولیه منابع به دست آمد, در نهایت 8 مقاله قابل استناد و دسته بندی در زمینه پیشرفت تحصیلی انتخاب و وارد مرحله تجزیه و تحلیل داده ها شد. در اکثر پژوهش هایی که به مقایسه این دو روش پرداخته بودند پیشرفت تحصیلی در گروهی که محتوای درسی با روش یادگیری مبتنی بر مساله به آنها ارائه شده است بالاتر بود و در هیچ مطالعه ای پیشرفت تحصیلی در گروه یادگیری مبتنی بر مساله کم تر از روش های سنتی یا سخنرانی نبوده است.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده از روش یادگیری مبتنی بر مساله باعث افزایش توانایی شناختی دانشجویان پزشکی می شود و در بهبود پیشرفت تحصیلی آنان نیز اثربخش است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حقانی، فریبا، شکری، طیبه، امید، اطهر، برومند، محمدعلی، و فرج زادگان، زیبا. (1393). مقایسه پیشرفت تحصیلی در تدریس به روش سخنرانی و یادگیری مبتنی بر مساله در دانشجویان پزشکی: یک مرور نظام مند. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(8)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/395192/fa

Vancouver: کپی

حقانی فریبا، شکری طیبه، امید اطهر، برومند محمدعلی، فرج زادگان زیبا. مقایسه پیشرفت تحصیلی در تدریس به روش سخنرانی و یادگیری مبتنی بر مساله در دانشجویان پزشکی: یک مرور نظام مند. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(8):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/395192/fa

IEEE: کپی

فریبا حقانی، طیبه شکری، اطهر امید، محمدعلی برومند، و زیبا فرج زادگان، “مقایسه پیشرفت تحصیلی در تدریس به روش سخنرانی و یادگیری مبتنی بر مساله در دانشجویان پزشکی: یک مرور نظام مند،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 8، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/395192/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا