مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

376
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل تخصیص نیروی پشتیبانی به دریافت کنندگان خدمات پس از فروش در سیستم های یکپارچه (مطالعه موردی: شرکت چارگون)

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 165

چکیده

 در دنیای رقابتی امروز, استفاده از سیستم های یکپارچه یکی از نیاز های اساسی سازمان ها است. دغدغه اصلی مدیرانی که به سازمان ها خدمتی در این راستا ارائه می دهند, شناسایی مشتریان وفادار جهت ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان, در راستای سودآوری سازمان است. هدف اصلی در این پژوهش اختصاص نیروی پشتیبانی به تماس ها و درخواست های مشتریان به نحوی است که حداکثر رضایت مندی مشتریان حاصل گردد. لذا پس از جمع آوری داده های مشتریان شرکت چارگون و شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان, به کمک الگوریتم های درخت تصمیم اعم از جنگل تصادفی, درخت تصادفی, C5, ID3, Chaid و Gradient Boosted Trees و بر مبنای معیار دقت, خطای طبقه بندی, فراخوانی و صحت هر درخت که با استفاده از قابلیت های نرم افزار Rapid Miner به دست آمده بود, درخت هایی استخراج شد. سپس بر مبنای میانگین معیارهای ارزیابی کیفیت و معیار دقت بیشتر از %67, معیار خطای طبقه بندی کمتر 27%, معیار فراخوانی بیشتر از 62% و معیار صحت بیشتر از 66%, درخت های برتر به دست آمد و قواعد و قوانینی از این درخت های برتر مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت. درنهایت, قواعد استخراج شده با نظر خبرگان رتبه بندی شدند. بررسی نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که قواعد و قوانین استخراج شده, معتبر و قابل پیاده سازی در سازمان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم زاده، شراره، سبط، محمدوحید، و داوری اردکانی، حامد. (1398). طراحی مدل تخصیص نیروی پشتیبانی به دریافت کنندگان خدمات پس از فروش در سیستم های یکپارچه (مطالعه موردی: شرکت چارگون). مدیریت اطلاعات، 5(1 (پیاپی 8) )، 143-165. SID. https://sid.ir/paper/379898/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم زاده شراره، سبط محمدوحید، داوری اردکانی حامد. طراحی مدل تخصیص نیروی پشتیبانی به دریافت کنندگان خدمات پس از فروش در سیستم های یکپارچه (مطالعه موردی: شرکت چارگون). مدیریت اطلاعات[Internet]. 1398؛5(1 (پیاپی 8) ):143-165. Available from: https://sid.ir/paper/379898/fa

    IEEE: کپی

    شراره ابراهیم زاده، محمدوحید سبط، و حامد داوری اردکانی، “طراحی مدل تخصیص نیروی پشتیبانی به دریافت کنندگان خدمات پس از فروش در سیستم های یکپارچه (مطالعه موردی: شرکت چارگون)،” مدیریت اطلاعات، vol. 5، no. 1 (پیاپی 8) ، pp. 143–165، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379898/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button