مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

656
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر تعدیل گری ماهیت کالا و تیپ شخصیتی مشتری بر اساس مدل آیزنک بر درگیری برند مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 143

چکیده

درگیری برند مصرف کننده به عنوان یک ساختار مهم در سال های اخیر مطرح شده است و توجه روزافزونی از سوی فعالان بازاریابی به این مفهوم شده است. این توجه ناشی از اهمیتی است که مشتریان درگیر با برند برای مدیران کسب وکارها دارند. اما همچنان برای شناسایی کامل این مفهوم, باید تحقیق های زیادی صورت بگیرد. هدف پژوهش حاضر, بررسی تأثیر سه دسته پیشایند ذهنی, اجتماعی و رفتاری بر درگیری برند مصرف کننده است. همچنین این پژوهش با توجه به نوع تیپ شخصیتی مشتری و ماهیت کالا (شامل: لذت جویانه و کارکردی) صورت می گیرد. روش پژوهش ازنظر هدف, کاربردی و ازنظر ماهیت, در دسته ی پژوهش های توصیفی قرار دارد. جامعه ی آماری, مشتریان برندهای اپل و سامسونگ در شهر تهران بودند که تعداد 350 پرسشنامه در بین مشتریان توزیع و جمع آوری گردید. برای تجزیه وتحلیل داده ها از دو آزمون معادلات ساختاری با نرم افزار ایموس و آزمون همبستگی زیرگروه با نرم افزار اس­ پی­ اس­ اس استفاده شده است. نتایج نشان داد که محرک های ذهنی, اجتماعی و رفتاری بر درگیری برند مصرف کننده اثر مثبتی دارند. همچنین نتایج حاکی از آن بود که تأثیر تعدیل گری ماهیت کالا در رابطه­ ی بین حسادت برند و درگیری برند مصرف کننده تائید شده است. در خصوص تیپ شخصیتی نیز نتایج نشان داد که در رابطه­ ی بین درگیری ذهنی, حسادت برند و هویت اجتماعی با درگیری برند مصرف کننده, تیپ شخصیتی برون گرای باثبات رابطه ی قوی تری را نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موجودی، امین، عبدالوند، محمدعلی، نیکومرام، هاشم، و خون سیاوش، محسن. (1398). بررسی تأثیر تعدیل گری ماهیت کالا و تیپ شخصیتی مشتری بر اساس مدل آیزنک بر درگیری برند مصرف کننده. مدیریت کسب و کار بین المللی، 2(3 )، 109-143. SID. https://sid.ir/paper/380321/fa

    Vancouver: کپی

    موجودی امین، عبدالوند محمدعلی، نیکومرام هاشم، خون سیاوش محسن. بررسی تأثیر تعدیل گری ماهیت کالا و تیپ شخصیتی مشتری بر اساس مدل آیزنک بر درگیری برند مصرف کننده. مدیریت کسب و کار بین المللی[Internet]. 1398؛2(3 ):109-143. Available from: https://sid.ir/paper/380321/fa

    IEEE: کپی

    امین موجودی، محمدعلی عبدالوند، هاشم نیکومرام، و محسن خون سیاوش، “بررسی تأثیر تعدیل گری ماهیت کالا و تیپ شخصیتی مشتری بر اساس مدل آیزنک بر درگیری برند مصرف کننده،” مدیریت کسب و کار بین المللی، vol. 2، no. 3 ، pp. 109–143، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380321/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button