مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,205
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

826
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر محرکهای ذهنی، اجتماعی و رفتاری بر درگیری برند مصرف کننده: مقایسه ی بین کالاهای لذت جویانه و کارکردی

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 169

چکیده

درگیری برند مصرف کننده, مفهومی جدید در ادبیات بازاریابی است که روز به روز توجه بیشتری را از سوی دانشگاهیان و محققان به خود جلب می کند. علت توجه روزافزون به این پدیده, تاثیری است که مشتریان درگیر با برند بر عملکرد شرکت ها دارند. هدف تحقیق حاضر, بررسی تاثیر محرک های ذهنی (درگیری ذهنی, حسادت برند, عشق برند), اجتماعی (هویت اجتماعی, هنجار اجتماعی) و رفتاری (تجربه استفاده از برند, مزایای کارکردی) بر درگیری برند مصرف کننده باتوجه به ماهیت کالا است. روش تحقیق به لحاظ هدف, کاربردی و به لحاظ ماهیت, توصیفی بود. جامعه ی آماری تحقیق مشتریان دو برند اپل و سامسونگ در تهران بودند که تعداد 334 پرسشنامه جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون معادلات ساختاری و آزمون همبستگی زیر گروه استفاده شد. نرم افزارهای مورد استفاده برای تحقیق, ایموس و اس پی اس اس بودند. نتایج نشان داد که هر 3 دسته محرک های ذهنی, اجتماعی و رفتاری بر درگیری برند مصرف کننده اثر مثبتی دارند. همچنین نتایج نشان داد که رابطه ی بین حسادت برند و درگیری برند مصرف کننده در کالاهای لذت جویانه, قوی تر است. در انتها نتایج تحقیق نشان داد که درگیری برند مصرف کننده بر رضایت, وفاداری, تبلیغات شفاهی و اعتماد مشتری نیز اثر مثبت و معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالوند، محمدعلی، و موجودی، امین. (1397). تأثیر محرکهای ذهنی, اجتماعی و رفتاری بر درگیری برند مصرف کننده: مقایسه ی بین کالاهای لذت جویانه و کارکردی. راهبردهای بازرگانی، 25 (دوره جدید)(12 )، 143-169. SID. https://sid.ir/paper/252999/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالوند محمدعلی، موجودی امین. تأثیر محرکهای ذهنی, اجتماعی و رفتاری بر درگیری برند مصرف کننده: مقایسه ی بین کالاهای لذت جویانه و کارکردی. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1397؛25 (دوره جدید)(12 ):143-169. Available from: https://sid.ir/paper/252999/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی عبدالوند، و امین موجودی، “تأثیر محرکهای ذهنی, اجتماعی و رفتاری بر درگیری برند مصرف کننده: مقایسه ی بین کالاهای لذت جویانه و کارکردی،” راهبردهای بازرگانی، vol. 25 (دوره جدید)، no. 12 ، pp. 143–169، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252999/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button