مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

794
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی آموزش مدیریت خشم بر مشکلات رفتاری دانش آموزان 12-10 ساله

صفحات

 صفحه شروع 319 | صفحه پایان 327

چکیده

 زمینه و هدف کودکان به عنوان یکی از گروه های سنی آسیب پذیر در معرض انواع مشکلات روان شناختی و رفتاری قرار دارند که نیازمند مداخلات روان شناختی است. هدف این پژوهش تعیین اثر بخشی آموزش مدیریت خشم بر مشکلات رفتاری دانش آموزان 12-10 ساله بود. روش و مواد روش پژوهش حاضر, شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بر روی گروه آزمایش و گروه شاهد بود. جامعه ی آماری پژوهش, دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر گنبدکاووس در سال تحصیلی 97-1396 بود. نحوه ی نمونه گیری روش تصادفی چند مرحله ای بود که 60 دانش آموز به صورت تصادفی در دو گروه 30 نفره (گروه آزمایش و گروه شاهد) گمارده شدند. گروه آزمایش در 8 جلسه مدیریت خشم شرکت نمودند در حالی که گروه شاهد, آموزشی در آن دوره دریافت نکردند. پرسشنامه ی رفتاری (فرم معلم) جهت گرد آوری اطلاعات استفاده گردید. حاصل داده های این پژوهش با استفاده از روش تحلیل کواریانس یک راهه و نرم افزار spss. 20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها میانگین (انحراف معیار) سن دانش آموزان پسر گروه آزمایش 1/10 (4/1) و دانش آموزان دختر 7/10 (2/1) بود. میانگین (انحراف معیار) سن دانش آموزان پسر گروه شاهد 7/10 (6/1) و دانش آموزان دختر 2/10 (5/1) بود. میانگین (انحراف معیار) مشکلات رفتاری گروه آزمایش در پیش آزمون 1/10 (8/12) بود که در پس آزمون به 6/5 (1/6) کاهش یافت (01/0>P) اما میانگین (انحراف معیار) گروه شاهد در پیش آزمون 7/10 (1/13) بود که در پس آزمون به 6/10 (9/12) رسید که از نظر آماری معنادار نبود. نتیجه گیری مطالعه نشان داد که آموزش مدیریت خشم منجر به کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزان گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چندری، بای محمد، فخری، محمدکاظم، و دوستی، یارعلی. (1399). اثر بخشی آموزش مدیریت خشم بر مشکلات رفتاری دانش آموزان 12-10 ساله. سلامت اجتماعی، 7(3 )، 319-327. SID. https://sid.ir/paper/380367/fa

    Vancouver: کپی

    چندری بای محمد، فخری محمدکاظم، دوستی یارعلی. اثر بخشی آموزش مدیریت خشم بر مشکلات رفتاری دانش آموزان 12-10 ساله. سلامت اجتماعی[Internet]. 1399؛7(3 ):319-327. Available from: https://sid.ir/paper/380367/fa

    IEEE: کپی

    بای محمد چندری، محمدکاظم فخری، و یارعلی دوستی، “اثر بخشی آموزش مدیریت خشم بر مشکلات رفتاری دانش آموزان 12-10 ساله،” سلامت اجتماعی، vol. 7، no. 3 ، pp. 319–327، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380367/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button