مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,968
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,810
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان تاثیر روش تدریس بحث گروهی با روش تدریس سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای ارتباطی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 56

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر مقایسه میزان تأثیر روش تدریس بحث گروهی با روش تدریس سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای ارتباطی دانشجویان دانشگاه اصفهان است.    روش پژوهش حاضر نیمه تجربی است. برای اجرای پژوهش چهار کلاس انتخاب شد, دوکلاس به عنوان گروه گواه و دو کلاس به عنوان گروه آزمایش. در یک ترم تحصیلی در دو کلاس روش بحث گروهی و در دو کلاس روش سخنرانی اجرا شد. درنهایت, نمرات آزمون پیشرفت تحصیلی و آزمون مهارتهای ارتباطی دانشجویان هر دو گروه با هم مقایسه شد. داده ها با آزمون تحلیل کواریانس, مانوا و t مستقل تحلیل شد.  نتاج پژوهش نشان داد که در مجموع, روش تدریس بحث گروهی از نوع گروههای پنج نفره بر افزایش پیشرفت تحصیلی و نیز مهارتهای ارتباطی دانشجویان مؤثرتر از روش سخنرانی است. به علاوه, فرضیه سوم پژوهش در باره پیشرفت تحصیلی دانشجویان تأیید شد, به این صورت که روش بحث گروهی برای پسران مؤثرتر از دختران بود, لکن این فرضیه در مورد مهارتهای ارتباطی رد شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لیاقت دار، محمد جواد، عابدی، محمد، جعفری، سیدابراهیم، و بهرامی، فاطمه. (1383). مقایسه میزان تاثیر روش تدریس بحث گروهی با روش تدریس سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای ارتباطی دانشجویان . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 10(3 (33))، 29-56. SID. https://sid.ir/paper/381629/fa

    Vancouver: کپی

    لیاقت دار محمد جواد، عابدی محمد، جعفری سیدابراهیم، بهرامی فاطمه. مقایسه میزان تاثیر روش تدریس بحث گروهی با روش تدریس سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای ارتباطی دانشجویان . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1383؛10(3 (33)):29-56. Available from: https://sid.ir/paper/381629/fa

    IEEE: کپی

    محمد جواد لیاقت دار، محمد عابدی، سیدابراهیم جعفری، و فاطمه بهرامی، “مقایسه میزان تاثیر روش تدریس بحث گروهی با روش تدریس سخنرانی بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای ارتباطی دانشجویان ،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 10، no. 3 (33)، pp. 29–56، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381629/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا