مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,991
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراتحلیل تعامل جنسیت فراگیران بر تاثیر روش های تدریس مشارکتی و بحث گروهی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 103

چکیده

 روش انجام پژوهش حاضر فراتحلیل می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل مطالعات در دسترس مرتبط بود که در فاصله سال های 1370 تا 1392 در داخل کشور به صورت مقاله تمام متن, پایان نامه و طرح های پژوهشی در دسترس بودند. براساس ملاک های ورود و خروج و نیز تحلیل حساسیت 323 اندازه اثر از تقریبا 172 تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج مربوط به ترکیب اندازه اثرهای تفاوت جنیست در تاثیرگذاری روش های مشارکتی و بحث برای مدل تصادفی در دختران 0.665 و در پسران 0.589 به دست آمد که هر دو اندازه اثر از لحاظ آماری معنادار بودند. براساس ملاک کوهن می توان گفت که میزان تاثیرگذاری این روش ها در در فراگیران دختر و پسر متوسط و مطلوب است. هم چنین, نتایج آزمون t مستقل نشان داد که بین میانگین اندازه اثرهای دختران و پسران از لحاظ آماری تفاوت معناداری وجود ندارد و با وجود بالاتر بودن اندازه اثر مربوط به دختران, این تفاوت معنادار نیست. بنابراین همان طور که از مبانی نظری این روش های تدریس برمی آید, این روش ها به سطح توانایی ویژه یا جنسیت محدود نشده, بلکه برای همه کسانی که در آن درگیر می شوند سودمند می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فیضی، ایوب، و مصرآبادی، جواد. (1395). فراتحلیل تعامل جنسیت فراگیران بر تاثیر روش های تدریس مشارکتی و بحث گروهی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 9(33)، 83-103. SID. https://sid.ir/paper/183412/fa

    Vancouver: کپی

    فیضی ایوب، مصرآبادی جواد. فراتحلیل تعامل جنسیت فراگیران بر تاثیر روش های تدریس مشارکتی و بحث گروهی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛9(33):83-103. Available from: https://sid.ir/paper/183412/fa

    IEEE: کپی

    ایوب فیضی، و جواد مصرآبادی، “فراتحلیل تعامل جنسیت فراگیران بر تاثیر روش های تدریس مشارکتی و بحث گروهی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 9، no. 33، pp. 83–103، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183412/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button