Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,376
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,020
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تأثیر تدریس به شیوه بحث گروهی دانشجو- محور با شیوه سخنرانی بر یادگیری دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 79

چکیده

 زمینه و هدف: سال هاست که ارایه دروس تئوری به دانشجویان به شیوه سنتی سخنرانی ادامه دارد و هر دو گروه اساتید و فراگیران از کم بازدهی و کسل کنندگی کلاس ها ناراضی اند. با توجه به تجربه کم ارایه دروس تئوری بالینی به شیوه بحث گروهی دانشجو- محور در گروه های کوچک, این مطالعه به منظور مقایسه میزان یادگیری به این شیوه با روش سخنرانی صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی, دو شیوه سخنرانی و بحث گروهی در گروه های کوچک (6 تا 8 نفره) در تدریس درس تئوری کودکان در چهار دوره از دانشجویان پزشکی زنجان آزمایش گردید. بعضی عناوین به صورت سخنرانی و برخی نیز به صورت بحث گروهی دانشجو- محور تدریس شدند. در خاتمه همه کلاس ها کوییز به عمل آمد که نتایج آنها و همچنین نتایج آزمون های پایان ترم در دو شیوه تدریس مقایسه گردیدند.یافته ها: میانگین درصد پاسخ های صحیح در کوییزهای آخر کلاس های به شیوه بحث گروهی و سخنرانی, به ترتیب 84 و 45 درصد بود که اختلاف معنی داری را نشان داد  (P=0.0001)ولی مقایسه میانگین درصد پاسخ های صحیح به سوالات آزمون های پایانی در دو شیوه به ترتیب بالا به میزان 67 درصد و 65 درصد, اختلاف معنی دار نشان نداد (P=0.19).نتیجه گیری: بر اساس نتایج این بررسی و مطالعات مشابه, یادگیری در شیوه بحث گروهی عمیق تر و موثرتر به نظر می رسد ولی این عمق یادگیری را در آزمون پایانی نمی توان دریافت که احتمالا می تواند به دلیل اشکالات مربوط به نوع طراحی سوالات و تاکید بر محفوظات فراگیران باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرام، منوچهر، مهرام، بهروز، و موسوی نسب، سیدنورالدین. (1387). مقایسه تأثیر تدریس به شیوه بحث گروهی دانشجو- محور با شیوه سخنرانی بر یادگیری دانشجویان پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 5(2)، 71-79. SID. https://sid.ir/paper/116841/fa

    Vancouver: کپی

    مهرام منوچهر، مهرام بهروز، موسوی نسب سیدنورالدین. مقایسه تأثیر تدریس به شیوه بحث گروهی دانشجو- محور با شیوه سخنرانی بر یادگیری دانشجویان پزشکی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1387؛5(2):71-79. Available from: https://sid.ir/paper/116841/fa

    IEEE: کپی

    منوچهر مهرام، بهروز مهرام، و سیدنورالدین موسوی نسب، “مقایسه تأثیر تدریس به شیوه بحث گروهی دانشجو- محور با شیوه سخنرانی بر یادگیری دانشجویان پزشکی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 5، no. 2، pp. 71–79، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116841/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا