Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

679
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

680
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش رویکرد یکپارچه چندسطحی فلدمن بر افزایش شفافیت ارتباط زناشویی و کاهش میل به طلاق در زوجین متقاضی طلاق

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 45

چکیده

 مقدمه: زوجین متقاضی طلاق دارای مشکلات فراوانی در روابط زناشویی خود هستند و یکی از روش های موثر در بهبود ویژگی های مرتبط با زندگی زناشویی, روش آموزش رویکرد یکپارچه چندسطحی فلدمن است. از این رو, پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش رویکرد یکپارچه چندسطحی فلدمن بر افزایش شفافیت ارتباط زناشویی و کاهش میل به طلاق در زوجین متقاضی طلاق انجام شد. روش کار: مطالعه حاضر شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش متشکل از کلیه زوج های متقاضی طلاق استان البرز بودند که به مرکز مشاوره حامی خانواده در سال 1398 ارجاع داده شدند. نمونه پژوهش 20 زوج دارای نمره پایین در شفافیت ارتباط زناشویی و نمره بالا در میل به طلاق بودند که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و با روش گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش در 8 جلسه 90 دقیقه ای آموزش رویکرد یکپارچه چندسطحی فلدمن شرکت نمود و گروه کنترل در لیست انتظار برای آموزش قرار گرفت. داده ها با مقیاس های شفافیت ارتباط زناشویی (سعیدی فرد و همکاران, 1395) و میل به طلاق (رازبالت و همکاران, 1986) در مراحل پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری دو ماهه جمع آوری و با روش اندازه گیری مکرر تحلیل شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد که آموزش رویکرد یکپارچه چندسطحی فلدمن باعث افزایش شفافیت ارتباط زناشویی و کاهش میل به طلاق در زوجین متقاضی طلاق شد و پایداری نتایج پس از دو ماه حفظ شد (P<0. 05). نتیجه گیری: با توجه نتایج, برنامه ریزی برای استفاده از روش آموزش رویکرد یکپارچه چندسطحی فلدمن برای افزایش شفافیت ارتباط زناشویی و کاهش میل به طلاق در زوج های متقاضی طلاق ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مشتاقی، سارا، اصغرنژادفرید، علی اصغر، و احقر، قدسی. (1399). اثربخشی آموزش رویکرد یکپارچه چندسطحی فلدمن بر افزایش شفافیت ارتباط زناشویی و کاهش میل به طلاق در زوجین متقاضی طلاق. روان پرستاری، 8(3 )، 36-45. SID. https://sid.ir/paper/381999/fa

    Vancouver: کپی

    مشتاقی سارا، اصغرنژادفرید علی اصغر، احقر قدسی. اثربخشی آموزش رویکرد یکپارچه چندسطحی فلدمن بر افزایش شفافیت ارتباط زناشویی و کاهش میل به طلاق در زوجین متقاضی طلاق. روان پرستاری[Internet]. 1399؛8(3 ):36-45. Available from: https://sid.ir/paper/381999/fa

    IEEE: کپی

    سارا مشتاقی، علی اصغر اصغرنژادفرید، و قدسی احقر، “اثربخشی آموزش رویکرد یکپارچه چندسطحی فلدمن بر افزایش شفافیت ارتباط زناشویی و کاهش میل به طلاق در زوجین متقاضی طلاق،” روان پرستاری، vol. 8، no. 3 ، pp. 36–45، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/381999/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا