مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

365
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین الگوی خرید محصولات کاربردی فروشگاه های همواره تخفیف

صفحات

 صفحه شروع 197 | صفحه پایان 229

چکیده

 شناخت اندکی درباره رفتار مصرف کننده بخصوص رفتار انتخاب مصرف کننده در برابر خرید و مصرف محصولات کاربردی در کشورهای در حال توسعه وجود دارد. هدف پژوهش حاضر ارایه مدل نوین و بومی جهت شناسایی عوامل موثر بر رفتار خرید مصرف کننده از محصولات کاربردی)مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف در ایران(می باشد تا درک بهتری از چگونگی انتخاب استراتژی بازاریابی به دست آید. به این ترتیب در بخش کیفی, داده ها از طریق مصاحبه عمیق گردآوری و از استراتژی نظریه داده بنیاد مشتمل بر کدگذاری باز, محوری و انتخابی و نیز الگوی مبنایی این نظریه به منظور دستیابی به مدل مستخرج از پژوهش استفاده شده است. همچنین در بخش کمی, داده ها از طریق پرسشنامه گردآوری و روش توصیفی پیمایشی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری برای تحلیل و تبیین مدل پیشنهادی به کارگرفته شد. نتایج کیفی پژوهش در قالب مدل تایید شده و برازش یافته شامل هفت مقوله اصلی (انگیزش های کاربردی, انگیزش های لذت بخش, ویژگی های فروشگاه, ویژگی های فردی, استراتژی های عملیاتی بازاریابی, ارتباطات و وفاداری مشتری) و 22 بعد فرعی است. نتایج در بخش کمی نشان داد که انگیزش های کاربردی و لذت بخش, ویژگی های فروشگاه, استراتژی ها و ارتباطات تاثیر مثبتی بر قصد خرید مصرف کننده دارند اما جنسیت و سن تاثیر معناداری ندارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترابی، فاطمه، رحیمی نیک، اعظم، ودادی، احمد، و اسماعیل پور، حسن. (1398). تبیین الگوی خرید محصولات کاربردی فروشگاه های همواره تخفیف. کاوش های مدیریت بازرگانی، 11(22 )، 197-229. SID. https://sid.ir/paper/383299/fa

    Vancouver: کپی

    ترابی فاطمه، رحیمی نیک اعظم، ودادی احمد، اسماعیل پور حسن. تبیین الگوی خرید محصولات کاربردی فروشگاه های همواره تخفیف. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1398؛11(22 ):197-229. Available from: https://sid.ir/paper/383299/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه ترابی، اعظم رحیمی نیک، احمد ودادی، و حسن اسماعیل پور، “تبیین الگوی خرید محصولات کاربردی فروشگاه های همواره تخفیف،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 11، no. 22 ، pp. 197–229، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383299/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button