مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,273
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

384
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مراحل علاقه مند دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان به فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس مدل پذیرش مبتنی بر علاقه هال و هارد

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 132

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, تعیین مراحل علاقه مند دبیران به فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس مدل پذیرش مبتنی بر علاقه است. همچنین مراحل علاقه مند به فاوا, بر اساس عوامل دموگرافیک در این مدل بررسی شده است. این پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشی بوده و از پرسشنامه استاندارد شده مراحل علاقه مند هال و هارد برای دستیابی به داده ها استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه دبیران مدارس متوسطه دخترانه و پسرانه شهر اصفهان در سال تحصیلی 88-87 تشکیل می دهند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای, 110 نفرشان به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها, از آزمون t دو گروه مستقل و تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شد. یافته های پژوهش نشان می دهد, که اکثر دبیران از میان مراحل هفتگانه علاقه مند مدل پذیرش مبتنی بر علاقه (آگاهی, کسب اطلاعات, شخصی سازی, مدیریت فرایند, ارزیابی و نتیجه گیری منطقی, همکاری و هماهنگی, بررسی مجدد) در مرحله شخصی سازی قرار دارند. همچنین در مراحل علاقه مند دبیران به فناوری اطلاعات و ارتباطات, بر اساس مدرک تحصیلی و دروس مورد تدریس آنها و ناحیه های آموزشی, از نظر آماری تفاوت معناداری وجود دارد, ولی از نظر جنسیت و رشته تحصیلی, تفاوت معناداری در مراحل علاقه مند دبیران به فاوا وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زمانی، بی بی عشرت، عابدی، احمد، سلیمانی، نسیم، و امینی، نرجس. (1389). بررسی مراحل علاقه مند دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان به فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس مدل پذیرش مبتنی بر علاقه هال و هارد. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 2(2 (پیاپی 2-59))، 107-132. SID. https://sid.ir/paper/385048/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی بی بی عشرت، عابدی احمد، سلیمانی نسیم، امینی نرجس. بررسی مراحل علاقه مند دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان به فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس مدل پذیرش مبتنی بر علاقه هال و هارد. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1389؛2(2 (پیاپی 2-59)):107-132. Available from: https://sid.ir/paper/385048/fa

    IEEE: کپی

    بی بی عشرت زمانی، احمد عابدی، نسیم سلیمانی، و نرجس امینی، “بررسی مراحل علاقه مند دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان به فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس مدل پذیرش مبتنی بر علاقه هال و هارد،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 2، no. 2 (پیاپی 2-59)، pp. 107–132، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385048/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button