مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

373
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

534
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع انجام پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی ایران: یک مرور نظاممند

صفحات

 صفحه شروع 467 | صفحه پایان 479

چکیده

 زمینه و هدف: پژوهش از پایه های اساسی در توسعه جوامع محسوب میگردد, به طوری که هیچ گونه حرکت علمی و منطقی بدون پشتوانه تحقیقات امکانپذیر نیست. از طرفی دانشگاه ها مهمترین محل تولید علم محسوب میشوند و از اینرو ساماندهی به تحقیقات دانشگاهی از عوامل مؤثر در پیشرفت جامعه است. هدف از این مطالعه بررسی موانع انجام پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی ایران است., Magiran روش بررسی: در این مرور نظاممند ابتدا با جستجو در پایگاههای اطلاعاتی, ISI Web Of Science, SID, Civilica, سامانه دانش گستر برکت, Noormags و Google scholar و موتورهای جستجو Science Direct, Scopus, PubMed با استفاده از کلیدواژههای استاندارد, همه ی مقالات منتشر شده مرتبط بدون اعمال Elmnet محدودیت زمانی جستجو شدند. در مجموع 111 مدرک بازیابی شد. با حذف 111 مدرک غیرمرتبط, تکراری و غیر قابل استفاده 11 مقاله پس از کنترل کیفی وارد مطالعه شد. یافته ها: در این مطالعه 9 طبقه موضوعی موانع انجام پژوهش استخراج گردید که موانع آموزشی بالاترین موانع و موانع امکاناتی پایینترین موانع بودند. سایر موانع به ترتیب اهمیت عبارتاند از: مالی, علمی, فرهنگی-اجتماعی, فردی, مدیریتی-سازمانی, حرفهای, راهبردی-سیاستگذاری. نتیجه گیری: بسیاری از موانع گزارش شده عملکرد نظام آموزشی قبل از دانشگاه و نظام آموزشی دانشگاه را در بر میگیرد. آماده سازی افراد در نظام آموزشی قبل از دانشگاه, تربیت علمی و فرهنگی افراد برای انجام امور پژوهشی و اتخاذ راهکارهای لازم در نظام آموزشی دانشگاه ضروری به نظر میرسد. همچنین اصلاح راهبردها و قوانین رایج در حوزه پژوهش برای تسهیل انجام پژوهش و فراغت خاطر مادی و معنوی پژوهشگران ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتاحی اصل، جعفر، کوثری، رعنا، و دستورپور، مریم. (1397). بررسی موانع انجام پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی ایران: یک مرور نظاممند. مجله علمی پزشکی جندی شاپور، 17(5 )، 467-479. SID. https://sid.ir/paper/385731/fa

    Vancouver: کپی

    فتاحی اصل جعفر، کوثری رعنا، دستورپور مریم. بررسی موانع انجام پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی ایران: یک مرور نظاممند. مجله علمی پزشکی جندی شاپور[Internet]. 1397؛17(5 ):467-479. Available from: https://sid.ir/paper/385731/fa

    IEEE: کپی

    جعفر فتاحی اصل، رعنا کوثری، و مریم دستورپور، “بررسی موانع انجام پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی ایران: یک مرور نظاممند،” مجله علمی پزشکی جندی شاپور، vol. 17، no. 5 ، pp. 467–479، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385731/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button