مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تجربه ی متخصصین تعلیم و تربیت و آموزش بهداشت درارزیابی روش ها و اثربخشی آموزش بهداشت در بین دانش آموزان دوره ی ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 381 | صفحه پایان 392

چکیده

 زمینه و اهداف روش های ارزیابی آموزش بهداشت بخشی جدایی ناپذیر برنامه ی آموزش و پرورش برای همه ی دانش آموزان است. ارزیابی روش های آموزش بهداشت باید نمایشگر دانش ضروری, نگرش و مهارت ها باشد؛ لذا هدف پژوهش حاضر تبیین تجربه ی متخصصین تعلیم و تربیت و آموزش بهداشت جهت ارزیابی آموزش بهداشت در دوره ی ابتدایی است. مواد و روش ها مطالعه ی حاضر به صورت کیفی انجام گرفت که بر الگوی تفسیری استوار بود و با استفاده از رویکرد پدیدارشناسی به اجرا درآمد. این مطالعه با بهره گیری از شیوه ی جمع آوری اطلاعات به روش مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 15 نفر از متخصصین تعلیم و تربیت و آموزش بهداشت با در نظر گرفتن معیارهای ورود فرآیند مطالعه اجرایی شد. به منظور تحلیل داده های مصاحبه شده از روشcolaizzi استفاده شد. یافته ها یافته ها مشتمل بر 1 طبقه ی اصلی (ارزیابی دانش آموزش بهداشت و ارتقای سلامت) و 30 طبقه ی فرعی بود که عبارت اند از: برگزاری امتحانات کتبی, کنفرانس, انجام درست تکالیف درسی, میزان مشارکت در کلاس, ارزیابی عملی, پرسش های کلاسی, ارزشیابی فعالیت های کلاسی, ارزشیابی خارج از کلاس, ارزشیابی از طریق فهرست مشاهدات, خودارزشیابی و ارزشیابی هم گروهان, پوشه ی تحصیلی, ثبت رویدادهای مهم از عملکرد دانش آموز, انجام آزمایش به صورت فردی و گروهی و. . . . نتیجه گیری بررسی تجارب متخصصین تعلیم و تربیت و ارزیابی آموزش بهداشت نشان داد که مشاهده ی تغییر رفتار دانش آموزان در طول زمان به عنوان روش ارزیابی آموزش بهداشت در دوره ی ابتدایی اثرگذار می باشد؛ لذا برنامه ریزی و اهمیت دادن به تدوین و اجرای دقیق برنامه-های درسی ارزیابی آموزش بهداشت, بایستی به تغییر رفتار دانش آموزان در طول زمان منجر شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عظیمی، محمد. (1399). تبیین تجربه ی متخصصین تعلیم و تربیت و آموزش بهداشت درارزیابی روش ها و اثربخشی آموزش بهداشت در بین دانش آموزان دوره ی ابتدایی. تصویر سلامت، 11(4 )، 381-392. SID. https://sid.ir/paper/385734/fa

Vancouver: کپی

عظیمی محمد. تبیین تجربه ی متخصصین تعلیم و تربیت و آموزش بهداشت درارزیابی روش ها و اثربخشی آموزش بهداشت در بین دانش آموزان دوره ی ابتدایی. تصویر سلامت[Internet]. 1399؛11(4 ):381-392. Available from: https://sid.ir/paper/385734/fa

IEEE: کپی

محمد عظیمی، “تبیین تجربه ی متخصصین تعلیم و تربیت و آموزش بهداشت درارزیابی روش ها و اثربخشی آموزش بهداشت در بین دانش آموزان دوره ی ابتدایی،” تصویر سلامت، vol. 11، no. 4 ، pp. 381–392، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385734/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button