مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

675
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گرایشهای یادگیری زبان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: اخیرا به دلیل تاکید زیادی که بر استراتژیهای یادگیری و تاثیر آن بر موفقیت یادگیرنده شده است، محققیقن را بر آن داشته است که تحقیقاتی در این خصوص انجام دهند.روشها: در این مطالعه با هدف دستیابی به روش های فکر کردن و یادگیری دانشجویان 41 دانشجو که بصورت تصادفی از میان 120 دانشجو انتخاب شدند شرکت داشتند. در این تحقیق از دو پرسشنامه استفاده شد: پرسشنامه روش یادگیری با رچ و پرسشنامه غلبه نیمکره مغز، پرسشنامه اول قصد دارد به روشهای یادگیری دانشجویان دست یابد و مشخص نماید که آیا آنها بیشتر تمایل دارند از قوه دیداری، شنیداری و یا لامسه ای در یادگیری استفاده نمایند. پرسشنامه دوم با این هدف به آنها داده شده است تا مشخص شود که دانشجویان بیشتر از کدامیک از نیمکره های مغز در خود یادگیری استفاده می نمایند.یافته ها و نتیجه: نتایج بدست آمده از مطالعه اخیر حاکی از آن است که اغلب دانشجویان 42.2% بیشتر تمایل دارند که از قوه دیداری خود در یادگیری استفاده می نمایند و در این خصوص تفاوتی بین دانشجویان مذکر و مونث مشاهده نشده است. اما با توجه به نتایج بدست آمده از پرسشنامه دو، دانشجویان را می توان به 6 دسته تقسیم کرد: استفاده از هر دو نیمکره با تمایل کمی بیشتر به استفاده از نیمکره چپ (40.5%) تمایل متوسط به نیمکره چپ مغز (حدود 10%)، غلبه سمت چپ نیمکره مغز (حدود 10%)، استفاده از هر دو نیمکره به میزان مساوی (21.6%)، تمایل کمی به طرف استفاده از نیمکرده راست مغز (حدود 10%)، تمایل متوسط به نیمکره راست مغز (حدود 5%). سپس مقایسه ای بین تمایل دانشجویان در استفاده از نیمکره های مغز و روشهای یادگیری به عمل آمد. با توجه به نتایج بدست آمده، پیشنهاداتی در خصوص بکارگیری از روشهای آموزشی که مناسب با روش یادگیری دانشجویان باشد ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عمل صالح، احیا. (1381). گرایشهای یادگیری زبان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/390971/fa

    Vancouver: کپی

    عمل صالح احیا. گرایشهای یادگیری زبان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/390971/fa

    IEEE: کپی

    احیا عمل صالح، “گرایشهای یادگیری زبان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/390971/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button