مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

295
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش به روش سخنرانی و الکترونیک بر عملکرد پرستاران بخش های مراقبت ویژه در زمینه داروهای قلبی عروقی

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 21

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف مقایسه آموزش به روش سخنرانی و الکترونیک بر عملکرد پرستاران بخش مراقبت های ویژه در زمینه داروهای قلبی عروقی انجام شد. زمینه: عصر حاضر به دوران اطلاع رسانی و رایانه شهرت یافته و نهاد آموزشی را دستخوش تغییرات اساسی کرده است. با توجه به اینکه فرآیند پیچیده یادگیری را نباید صرفا به فضای کلاس محدود نمود, لذا ممکن است با بهره گیری از آموزش الکترونیک بتوان به برخی موانع آموزش سنتی برای پرستاران فائق آمد. روش کار: تحقیق حاضر یک مطالعه نیمه تجربی است. براساس نمونه گیری طبقه ای, 70 پرستار بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های تامین اجتماعی استان اصفهان درسال 1396 انتخاب شدند. این افراد پس ازاعلام موافقت به مطالعه وارد شدند. پرستاران بر اساس تخصیص تصادفی ساده به 35 نفر درگروه سخنرانی و 35 نفر درگروه الکترونیک تقسیم شدند. قبل و بعد ازمداخله, عملکرد پرستاران دو گروه توسط پرسشنامه کاربرد داروهای قلبی عروقی بررسی و تاثیر دو روش آموزش سخنرانی و الکترونیک بر نمرات عملکرد پرستاران بررسی شد. یافته ها: براساس مقایسه میانگین نمرات قبل و بعد و همچنین مقایسه دو گروه, هر دو روش آموزش سخنرانی و آموزش الکترونیک تاثیر معنی داری بر عملکرد دارویی پرستاران داشت (P<0/0001), اما تفاوت آماری معنی داری بین دو گروه آموزش مشاهده نشد. نتیجه گیری: روش آموزش الکترونیکی می تواند جایگزینی در آموزش و بازآموزی مباحث داروشناسی برای پرستاران باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیفه زاده اصفهانی، اصغر، معینی، زهرا، و گل شاهی، جعفر. (1397). بررسی تاثیر آموزش به روش سخنرانی و الکترونیک بر عملکرد پرستاران بخش های مراقبت ویژه در زمینه داروهای قلبی عروقی. پرستاری قلب و عروق، 7(2 )، 14-21. SID. https://sid.ir/paper/391581/fa

    Vancouver: کپی

    خلیفه زاده اصفهانی اصغر، معینی زهرا، گل شاهی جعفر. بررسی تاثیر آموزش به روش سخنرانی و الکترونیک بر عملکرد پرستاران بخش های مراقبت ویژه در زمینه داروهای قلبی عروقی. پرستاری قلب و عروق[Internet]. 1397؛7(2 ):14-21. Available from: https://sid.ir/paper/391581/fa

    IEEE: کپی

    اصغر خلیفه زاده اصفهانی، زهرا معینی، و جعفر گل شاهی، “بررسی تاثیر آموزش به روش سخنرانی و الکترونیک بر عملکرد پرستاران بخش های مراقبت ویژه در زمینه داروهای قلبی عروقی،” پرستاری قلب و عروق، vol. 7، no. 2 ، pp. 14–21، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391581/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button